Ajudar els joves a parlar en públic ha estat l'objectiu dels tallers 'Jove Comunica' creat per alumnes d'Esade, mentre que el projecte 'Fem un Museu' del Museu de Sant Cugat ha buscat potenciar l'art com a eina transformadora per a les persones amb discapacitat. Alguns dels participants en aquest projecte han explicat perquè serveixen aquests tipus d'experiències.
Participants
Volíem col·laborar amb nens més petits. / Vam pintar i decorar uns tests. / Ens hem redescobert a nosaltres mateixos.
L'acte ha comptat amb una breu xerrada per part del catedràtic de teoria de l'educació de la Universitat de Barcelona (UB), Josep Maria Puig, un dels membres impulsors del programa ApS, que ha destacat la solidaritat com un dels pilars bàsics de l'educació d'avui dia.
Josep Maria Puig
Avui celebrem l'esforç col·lectiu d'una comunitat per ajudar la cooperació.
L'entrega de diplomes ha comptat amb la presència de l'alcaldessa, Mercè Conesa. Per Conesa, la capacitat de posar-se al lloc dels altres hauria de ser una de les bases de la nostra societat, no només de l'educació.
Mercè Conesa
Si som capaços de posar-nos al lloc dels altres, entendrem les altres persones i les estimarem. És la base del nostre món.
El programa d'ApS, impulsat des de l'àrea d'Educació de l'Ajuntament en col·laboració amb els centres educatius i diverses entitats, proposa als alumnes elaborar un projecte de cooperació per millorar l'educació o les condicions de vida d'altres estudiants o col·lectius socials.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.