La línia del Vallès de FGC té tres combois nous


Temes relacionats

Els nous trens de FGC començaran a circular a la tardor (18/abr/13)


  • Comparteix:

La línia del Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat, amb set estacions a Sant Cugat, ha incorporat aquest dilluns tres nous trens de la sèrie 113. Els nous combois tenen un espai més diàfan i continu que permet més amplitud de pas entre cotxes. S'ha millorat també la climatització interior i l'aïllament acústic, entre altres aspectes. El cost de les 24 noves unitats que entraran en funcionament és de 151 milions d'euros.

Les noves unitats de tren de la sèrie 113 adquirides al consorci Alstom-CAF per FGC han començat a circular aquest dilluns al matí. Ho han fet exactament tres de les 24 unitats que té la companyia, una vegada finalitzat satisfactòriament el període de proves. Inicialment els nous trens faran els itineraris corresponents a les línies S1 i S2 que passen per Sant Cugat. Durant els propers mesos es rebran progressivament la resta de combois.

L'adquisició d'aquest nou parc mòbil permetrà, segons FGC, modernitzar la seva flota, ampliar la capacitat de transport, reduir les despeses de manteniment i absorbir la demanda que suposaran les prolongacions de línia a Sabadell i Terrassa.

El director de FGC, Enric Ticó, ha explicat durant la presentació dels combois que aquests nous trens permetran estalviar, ja que se segueix el concepte 'Smart Train', que 'FGC promou com una estratègia transversal i un factor de dinamització'. Ticó ha afegit que progressivament es retiraran les unitats de la sèrie 111 i se subhastaran les diferents parts d'aquests trens. Es podrà tenir a casa, per exemple, un seient de maquinista.

Ticó ha defensat la fabricació catalana dels nous combois i l'aposta per continuar sent una companyia ferroviària cent per cent de Catalunya. És per això que han decidit batejar, a partir d'ara, els trens amb noms de ciutats del país. El primer comboi d'aquesta nova sèrie s'anomena Barcelona.

Enric Ticó

El sector ferroviari és molt important a Europa. Nosaltres també volem fer la nostra aposta en aquest àmbit.


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha explicat que els 150 milions d'euros de pressupost per aquests nous trens han estat per una 'aposta necessària' i per continuar amb la 'imatge de seriositat i rigor de l'administració'. Vila ha afegit que el govern està 'compromés amb la indústria per projectar-se al món'.

Santi Vila

El país ha de tenir una clara vocació industrial. Per això l'administració té la voluntat de continuar sent clients.


Un cop completada l'entrada en servei dels nous combois, la flota d'aquesta línia estarà formada per 46 trens: 19 de quatre cotxes de la nova sèrie 113, cinc de tres cotxes de la sèrie 114, que donarà servei només a la línia L7, i els actuals 22 trens de quatre cotxes de la sèrie 112.

La tinenta d'alcalde de Serveis Urbans, Cristina Paraira, ha assistit a la presentació i n'ha destacat els beneficis que suposarà per a la ciutat ja que gran part dels santcugatencs utilitza els ferrocarrils a diari.

Cristina Paraira

Els ciutadans de Sant Cugat es beneficiaran d'aquesta millora. A més, els usuaris podran viatjar de manera més còmoda.


Característiques dels nous trens

Els nous trens tenen una longitud de 80 metres, formats per quatre cotxes construïts en alumini. La capacitat màxima és de 780 persones, entre assegudes i dempeus. Els trens de tres cotxes tenen una capacitat màxima de 581 persones.

El nou mobiliari i disseny interior ofereixen més seguretat i millor comfort. Tenen pantalles planes, megafonia i interfonia per estar informat en tot moment. Estan equipats amb radiotelefonia, telefonia GSM i localització GPS. A més, disposen d'un sistema de vigilància i transmissió en temps real al Centre de Comandament Integrat. Segons la companyia ferroviària, els motors de corrent altern governats electrònicament permeten grans taxes de recuperació d'energia en la frenada del tren.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.