L'Ajuntament reitera la seva oposició al traçat de la segona línia del Metro del Vallès, que podria afectar la Torre Negra


  • Comparteix:

Mercè Conesa vol que la Generalitat es replantegi la possibilitat de soterrar les línies dels FGC al centre

Mercè Conesa vol que la Generalitat es replantegi la possibilitat de soterrar les línies dels FGC al centre

L'equip de govern reitera la seva oposició al traçat de la segona línia dels Ferrocarrils de la Generalitat entre Barcelona i el Vallès Occidental, prevista al Pla d'Actuació 2005-2007 dels FGC, que suposaria construir un nou túnel a Collserola i afectaria previsiblement el sector de Torre Negra. A més, la tinent d'alcalde de Territori ha instat la Generalitat a reconsiderar la possibilitat de soterrar una part de la línia dels FGC al seu pas pel centre de Sant Cugat, amb l'objectiu de minimitzar el seu impacte ambiental.

Mercè Conesa s'ha felicitat pel contingut del Pla d'Actuació 2005-2007 dels FGC, que dóna llum verda a la construcció de la nova estació a Vullpalleres i a la remodelació de l'estació de Mira-sol. Malgrat tot, l'equip de govern ha fet algunes consideracions al Pla d'Actuació, en la línia d'aconseguir minimitzar l'impacte de les línies dels Ferrocarrils al municipi.

D'una banda, l'equip de govern ha reiterat la seva 'preocupació' per la possibilitat, apuntada al Pla d'Actuació, de construir una segona línia del 'Metro del Vallès' que perllongaria la línia que ara s'acaba a l'Avinguda Tibidabo de Barcelona fins a la nostra ciutat, a través d'un nou túnel a Collserola. La tinent d'alcalde de Territori, Mercè Conesa, ha explicat que encara no coneix el traçat d'aquesta línia, però s'ha mostrat preocupada davant la possibilitat que afecti la Vall de Gausac i el sector de Torre Negra.

Mercè Conesa

Ens preocupa que es pugui fer una línia dels FGC a través de Collserola i el seu impacte a la Vall de Gausac i Torre Negra. Això ho vam fer palès al consell d'administració i ho parlarem amb els planificadors de la xarxa ferroviària.


Conesa ha assegurat que l'Ajuntament es posicionarà en contra d'aquest projecte, que també està previst en el Pla Director d'Infraestructures per als anys 2001-2010, si finalment es tira endavant.

D'altra banda, la tinent d'alcalde de Territori també ha insistit en la necessitat de minoritzar l'impacte ambiental dels FGC al centre de la ciutat. En aquest sentit, Conesa ha recordat que l'Ajuntament ja ha sol·licitat en diverses ocasions el soterrament de la línia, que suposa una 'barrera física' molt important entre diversos barris de Sant Cugat. Ara, l'equip de govern demana a la direcció general de Política Territorial del govern català que torni a estudiar la possibilitat de soterrar el traçat, ja sigui en la seva totalitat o només en el tram que passa pel centre de la ciutat, on l'impacte ambiental és més elevat.

Mercè Conesa

Aquesta línia divideix el nostre terme municipal en diverses parts. Volem que la direcció general de Política Territorial reestudiï el projecte de soterrament, si més no al centre, on l'impacte de les línies és molt fort.


Conesa ha explicat que les aportacions de Sant Cugat al Pla d'Actuació dels FGC s'elevaran, conjuntament amb les peticions d'altres ciutats veïnes, a la Generalitat i a l'Autoritat del Transport Metropolità per tal que es tinguin en compte.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.