L'equip de govern demana el soterrament total de la nova línia de FGC i la supressió dels vials de Cornisa i d'Enllaç


  • Comparteix:

El govern de Sant Cugat proposa diverses al·legacions al Pla d'Infraestructures del Transport de Catalunya

El govern de Sant Cugat proposa diverses al·legacions al Pla d'Infraestructures del Transport de Catalunya

L'equip de govern proposarà al ple d'aquest dilluns la presentació de diverses al·legacions al Pla d'Infraestructures del Transport de Catalunya que ha presentat la Generalitat. El govern municipal celebra la conversió del projecte del Túnel Central en una infraestructura exclusivament ferroviària, però demana el seu soterrament per evitar l'impacte ambiental sobre Collserola. A més, CiU i ERC insisteixen en la necessitat d'eliminar el Vial de Cornisa i el Vial d'Enllaç.

Des del govern municipal valoren molt positivament que el projecte de l'antic Túnel Central, que creuaria la serra de Collserola, s'hagi convertit en una infraestructura exclusivament ferroviària i ja no contempli la circulació de vehicles.

Tant l'àrea de Territori com la de Medi Ambient veuen positiu apostar per una nova connexió ferroviària entre Barcelona i el Vallès, sempre que el projecte superi els estudis d'impacte ambiental dins l'àmbit del parc, però demanen que el traçat sigui totalment soterrat entre avinguda Tibidabo i la nostra ciutat. Escoltem la tinenta d'alcalde de Territori, Mercè Conesa.

Mercè Conesa

Nosaltres volem entendre com a oportunitat poder estar més connectats amb Barcelona per mitjà d'aquest túnel ferroviària però posem condicionants. Volem que l'impacte ambiental sigui mínim o nul i per això demanem que sigui tot amb un tram soterrat


Conesa ha afegit que el projecte d'aquesta nova línia potser podria lligar-se amb la demanda de soterrament dels FGC al seu pas pel centre de Sant Cugat.

També a nivell ferroviari, l'equip de govern continua demanant que el projecte de millora de la línia de rodalies de Renfe entre Papiol i Mollet, que està previst adaptar a l'ample de via europeu perquè pugui passar-hi el TGV i incrementar també el pas de mercaderies, tingui en compte la necessitat d'aïllar acústicament els barris de Coll Favà i Can Magí. En aquest sentit, reclamen mesures de correcció com un fals túnel, apantallaments o increment de l'arbrat.

Pel que fa a les infrastructures viàries, el govern municipal torna a reclamar la supressió del Vial de Cornisa, que creuaria longitudinalment Collserola, així com del Vial d'Enllaç, que ha de servir per unir el Vial de Cornisa amb l'autopista AP-7. Segons el tinent d'alcalde de Medi Ambient, Eduard Pomar, es tracta d'unes infraestructures innecessàries i amb un fort impacte ambiental.

Eduard Pomar

Amb el Vial de Cornisa, ens trobaríem amb una via ràpida que creuaria de forma longitudinal la serra de Collserola i que tindria una forta incidència sobre Torre Negra. Entenem que no és necessària i no hi ha cap ajuntament per on passaria la via que s'hagi manifestat a favor


A més, des de l'àrea de Territori continuen defensant la necessitat de mantenir el caràcter urbà del Vial Interpolar al seu pas per la nostra ciutat i consideren 'impensable' convertir-lo en una autopista. Segons Conesa, aquesta via no pot assumir un increment de trànsit i això tampoc no és aconsellable en una zona on es desenvolupen diverses activitats empresarials i escolars.

Aquestes al·legacions es debatran durant el ple municipal d'aquest proper dilluns, amb la voluntat de consensuar-les al màxim amb la resta de grups del consistori.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.