L’Ateneu Santcugatenc, en col·laboració amb la cooperativa de consum El Cabàs, inicia un nou projecte comunitari dins del programa ComunarESS, impulsat pel Departament d’Economia i Treball de la Generalitat de Catalunya per la promoció de formes de vida més conscients, solidàries i arrelades al territori.
En aquest marc, la xerrada Consum conscient per viure millor, a càrrec de Toni Lodeiro, serà una de les primeres activitats del programa, i marcarà l’inici d’un cicle d’activitats que s’estendrà al llarg dels propers mesos, i on el propi Toni oferirà altres xerrades sota el títol: Menjar sa i conscient… gaudint en l’intent! (16 d’abril), Vida lenta i simplicitat voluntària (28 de maig) i Petits canvis en el dia a dia. 1000 i un dubtes… i un munt d’idees pràctiques! (18 de juny).
La proposta convida a reflexionar sobre el nostre dia a dia i els nostres hàbits de consum, no des de la culpabilització, sinó com una oportunitat per millorar la salut, el benestar i la qualitat de vida, tant a nivell personal com col·lectiu. El consum conscient s’hi presenta com una eina clau per reforçar vincles comunitaris, reduir impactes ambientals i construir alternatives reals des de la pràctica quotidiana.
Entrada gratuïta amb inscripció prèvia a www.ateneu.cat/inscripcions
Hi col·labora: Generalitat de Catalunya

