Ple: Sessió de maig

29 de maig, 09:00h
Una votació durant el ple municipal de setembre / Foto: Lali Puig (Ajuntament de Sant Cugat)
-->
Enllaç copiat al clipboard

La sessió, presencial a la sala de plens de l’Ajuntament, es podrà seguir en directe per Cugat Mèdia i pel canal YouTube de l’Ajuntament. L’Audiència Ciutadana tindrà lloc a les 13 hores.

ORDRE DEL DIA

DESPATX D’OFICI
1.- Proposta d’aprovació de l’esborrany de l’acta del Ple de data 24 d’abril de 2026.

2.- Dació de compte dels decrets dictats per aquesta alcaldia i tinències d’alcaldia així com els dels organismes autònoms de l’OAME i de l’OAMCCSC.

3.- Modificació puntual i parcial del horari de celebració de dues Comissions Informatives corresponents al Ple ordinari de juny de 2026 (Exp. 30592/2023).

4.- Dació de compte de la modificació de la composició dels grups polítics i de la junta de portaveus de la Candidatura d’Unitat Popular de Sant Cugat – Alternativa Municipal (CUPAMUNT) i d’En Comú Podem (exp. 30540/2023).

ECONOMIA, CONEIXEMENT I ORGANITZACIÓ
Economia i Hisenda

5.- Dació de compte al Ple dels informes trimestrals de morositat i període mitjà de pagament corresponents al primer trimestre de 2026 de l’Ajuntament, els seus organismes autònoms, societat municipal PROMUSA i EPEL cugat.cat (exp. 16846/2026).

6.- Dació de compte de l’informe resum anual del control intern efectuat per la Intervenció General en l’exercici 2025 (informe 69/2026), corresponent a l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès i als seus ens dependents (exp. 2821/2026).

7.- Aprovació de la modificació parcial dels preus públics del Grup V per a la prestació de serveis i activitats esportives per a l’any 2026 (Exp.13918/2026).

8.- Aprovació de l’establiment dels preus públics del Grup XVI per la prestació dels serveis d’intervenció socioeducativa a La Floresta i a Les Planes i del casal d’estiu a Les Planes per a l’any 2026 i següents (exp. 17436/2025).

9.- Aprovació de Reconeixement Extrajudicial de crèdit per contractacions irregulars (cas 1 a 4 – exp. 25139/2026).

10.- Aprovació de Reconeixement Extrajudicial de crèdit per contractacions irregulars (cas 5 – exp. 22207/2026).

Recursos Humans
11.- Encàrrec de gestió ammb Conveni de col·laboració entre el Departament d’Interior i Seguretat Pública i l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès per a la instrucció d’expedients disciplinaris policia local (Exp. 14754/2026).

12.- Resolució recursos de reposició interposats contra l’acord del Ple Municipal de 24/11/2025 pel qual s’ha modificat el catàleg de lloc de treball de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès (modificació 3 del 2025).

13.- Modificació núm. 2 de 2026 de la plantilla de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès (Exp. 6459/2026).

14.- Aprovació de l’increment de la quantitat global del pressupost municipal 2026 destinada a gratificacions i hores extraordinàries del personal municipal.

Benestar Animal
15.- Dació de compte de l’acord de Junta de Govern Local de 21.04.2026 de resolució de finalització del procediment sancionador iniciat per infracció de la normativa en matèria de protecció i tinença d’animals (exp. 39859/2025)

DRETS, DINAMITZACIÓ DE LA CIUTAT, COMERÇ I SEGURETAT
Infància, Joventut, Gent Gran, Promoció de la Ciutat i Memòria Històrica

16.- Dació de compte de l’acord de la Junta de Govern Local de data 14 d’abril del 2026 corresponent al canvi concessió parades mercat municipal Torreblanca.

GESTIÓ URBANA, MOBILITAT I CANVI CLIMÀTIC
Serveis Urbans

17.- Aprovació de la modificació dels lots 1, 5 i 8 del contracte del servei de neteja de dependències municipals de l’Ajuntament de Sant Cugat i organismes autònoms (Exp. 31195/2020 – 68/2020).

Urbanisme i Medi Natural
18.- Dació de compte de sentència ferma dictada en el recurs contenciós administratiu número 250/2021 – Exp. 44647/2021 – Modificació puntual del Pla General Metropolità de Barcelona a l’àmbit del Parc Natural de la Serra Collserola.

19.- Aprovació provisional de la Modificació puntual del Pla Parcial d’Ordenació del sector de Can Bellet, Can Canyameres, la Guinardera II, en relació a la regulació dels usos de les zones 19T/a (Exp. 81003/24 – 8875/2024).

20.- Aprovació inicial de la Modificació puntual del planejament general vigent a l’Eixample Sud, pel que fa a la qualificació 18/ES-4 (Expedient núm. 83010/25 – 52033/2025).

RELACIONS INSTITUCIONALS, BON GOVERN I CIUTAT DIGITAL
Innovació i Millora de la Gestió

21.- Aprovació la segona pròrroga del contracte de subministrament, instal·lació i configuració d’una Plataforma d’analítica de dades i matricules, basada en la informació d’imatges de càmeres de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès.

Participació
22.- Aprovació de la memòria tècnica valorada per la millora de la seguretat per als vianants a l’Avinguda d’Emeterio Escudero, als trams entre el passatge de la Salut i el carrer de Vallvidrera, i entre el passeig dels Àlbers i el passatge de Sagués, a la Floresta.

23.- Aprovació de la memòria tècnica valorada de les Obres per a la millora d’una vorera del carrer Domènech.

24.- Aprovació la memòria tècnica valorada de l’obra municipal ordinària titulada “Millora d’un tram de l’Avinguda Can Busquets, La Floresta”.

DECLARACIONS INSTITUCIONALS
25.- Declaració institucional sobre la cessió d’ús de la Sala Clavé a La Unió Santcugatenca.

26.- Declaració institucional sobre la urbanització Sol i Aire.

MOCIONS DE GRUPS MUNICIPALS
27.- Moció conjunta dels grups d’ERC i ECP per rebutjar la presència estructural dels Mossos d’Esquadra als centres educatius i la infiltració policial en assemblees docents, per defensar els drets sindicals i el model d’escola comunitària.

28.- Moció del grup municipal del PP sobre la regularització massiva d’immigrants aprovada pel govern d’Espanya (Exp. 24896/2026).

29.- Moció del grup municipal de VOX sobre la regularització massiva d’immigrants (Exp. 22242/2026).

30.- Moció del grup municipal del PSC per a la descentralització del programa cultural a Sant Cugat del Vallès (Exp. 24666/2026).

31.- Moció del grup municipal d’ECP per un nou model de bus interurbà públic descarbonitzat i al servei dels municipis (Exp. 24869/2026).

32.- Moció del grup municipal de VOX per garantir la prioritat nacional en l’atorgament d’ajuts i habitatges de protecció oficial. (Exp. 24891/2026).

33.- Moció del grup municipal de la CUP en suport a les mobilitzacions educatives i en defensa de l’educació pública (Exp. 24922/2026).

34.- Moció del grup municipal de la CUP per avançar en la regulació dels lloguers de temporada (Exp. 25001/2026).

CONTROL DELS ÒRGANS DE GOVERN
35.- Control i fiscalització dels altres òrgans de govern.

36.- Precs, preguntes i interpel·lacions.

Sala de plens de l’Ajuntament (plaça de la Vila, 1)
29/maig, 09:00h