Setmana de la Salut Mental: Xerrada: ‘Parlem de pantalles en la infància: atenció, límits i cura (6 a 12 anys)’

15 d’octubre, 17:30h
Setmana de la Salut Mental a Sant Cugat / Foto: Cedida
-->
Enllaç copiat al clipboard

De 17:30 a 19:30 h. A càrrec de Roger Ferrer, psicoterapeuta i psicòleg del recurs 1Segon, assessoria per a l’atenció i la prevenció sobre Drogues i Pantalles, adreçat a joves i adolescents i les seves famílies.

Un dels grans temes de la societat actual és com acompanyar les nostres filles i fills en el bon ús responsable i segur de pantalles. La transició entre l’etapa de la infància cap a l’adolescència és un dels moments més importants del curs vital de qualsevol persona, i sabem que és en aquest moment quan s’inicien la majoria de conductes de risc relacionades amb els mals usos o abusos de pantalles. És per això que la prevenció i educació en el bon ús de les pantalles s’ha de començar a fer en l’àmbit familiar ben aviat, evitant començar-ne a parlar quan ja s’estan fent servir els diferents dispositius, ja que aleshores es fa molt més difícil la tasca preventiva.

La responsabilitat educativa recau en els diferents agents que conviuen i interactuen amb els infants. És a dir: la família, l’escola i els espais d’oci i lleure, fonamentalment. Una bona prevenció familiar és un factor indispensable per garantir que quan els infants passen per l’etapa de l’adolescència a la joventut, siguin prou madurs, estiguin preparats per a ser autònoms i responsables, sàpiguen cuidar-se a si mateixos, i puguin viure lliures dels efectes negatius que poden produir els mals usos de pantalles.

Programa

  • 1. Societat Digital… en quin punt estem?
  • 2. Alguns mites i algunes realitats.
  • 3. Els 4 usos clàssics que fem de les pantalles.
  • 4. Quins efectes tenen les pantalles en els nostres fills?
  • 5. Fases segures per la incorporació de les pantalles.
  • 6. Recomanacions essencials i necessàries.

Població destinatària: Famílies amb fills amb edats compreses entre els 6 anys i els 12 anys.

Inscripció: indicant nom i cognoms al correu ciutadania@santcugat.cat

Activitat relacionada

22 d’octubreXerrada: ‘Parlem de pantalles a l’adolescència: criteri, responsabilitat i cura (a partir dels 12 anys)’

Casa de Cultura
15/oct., 17:30h