Equilibri entre el saber i el ser


  • Comparteix:

laura.calvo.ferrero

Laura Calvo Ferrero

Mestra de l'Escola Bressol Municipal Tricicle


Publicat: el 29/des/21
Els experts |
PDF

Quines habilitats i qualitats personals i professionals hauria de tenir un mestre?, a què fem referència quan diem 'el bon docent'?.

Un mestre ha de tenir la necessitat constant de saber i d'aprendre. La formació ha de donar resposta a aquest desig de voler créixer, d'ampliar nous horitzons, d'activar coneixements adormits i d'encaminar-nos a la reflexió. Ha de ser la font per ensenyar el currículum, i a més, hàbits i valors que determinaran les relacions humanes.

Un mestre ha de captivar amb la seva presència, la seva manera de ser i d'estar. El tracte proper, amorós i respectuós; el to de veu serè i la manera de moure's per l'espai i d'acompanyar cada situació, han d'enamorar a petits i grans.

Ha de transmetre confiança i seguretat, ha de poder argumentar el seu saber a través de la paraula i de les pròpies accions.

Ha de veure cada infant i cada família com a únics dins d'un grup per poder donar una resposta individualitzada i significativa, d'acord amb cada realitat. D'altra banda, donar temps per conèixer-nos, mirar a través dels altres i acceptar-nos ens farà més espontanis i assertius.

Il·lusionar-se amb cada pas del progrés, deixar-se sorprendre davant cada descoberta dels infants i viure els errors com una forma d'aprenentatge i superació són característiques que el mestre ha de tenir impregnades.

Els docents hem de ser conscients de la gran responsabilitat que envolta la nostra tasca. Les nostres decisions i actuacions influeixen de forma directa en el desenvolupament de l'infant, en la construcció de la seva personalitat i en la creació de la seva autoestima.

Però també tenim una professió molt gratificant perquè els agents implicats es converteixen en mestres i tothom aporta i ofereix. "L'educació significa precisament això: enriquir-se de l'altre, aprendre de manera conjunta... Créixer plegats!".

No ens hem d'oblidar que el "ser" d'un mestre s'equilibra amb el "ser" de cada Infant-família i company de professió.

Els mestres tan sols podem ensenyar allò que "som", hem d'estimar la professió amb tot el nostre ser i alhora desenvolupar cada pas amb el mateix sentiment.

LAURA CALVO FERRERO és mestra de l'Escola Bressol Municipal Tricicle



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.