Com acompanyem els infants en el pas de l'Escola Bressol a Educació Infantil?


  • Comparteix:

natalia.lujan

Natàlia Luján

Pedagoga, Psicopedagoga i formadora d'Edbuilding


Publicat: el 16/març
Els experts |
PDF

Estem en ple període de preinscripcions dels nostres fills i filles als que seran els seus futurs centres educatius i hi ha una etapa que preocupa especialment a pares i mares: el pas de l'Escola Bressol a Educació Infantil. Ara que la majoria ja hem escollit escola, us proposem alguns consells per acompanyar els infants quan arribi el moment d'aquesta transició.

El fet que un infant hagi acudit a l'escola bressol, ja sigui des de P0 o P2, no assegura que l'adaptació a Educació Infantil sigui fàcil. Infants que mai no han acudit a una escola bressol tenen una adaptació sense problemes i d'altres en canvi que sí hi han anat, ho viuen pitjor.

És important poder acompanyar als nostres fills i filles en aquest procés, cal tenir en compte que cadascun pot necessitar més o menys temps i viure'l d'una manera molt diferent. És comú que hàbits adquirits, sofreixin un retrocés, que no hi hagi control d'enuresi, que demani ajuda per menjar, així com hàbits que els realitzava tot sol, en aquest moment, pot ser que requereixin de la teva ajuda.

És important tenir en compte diferents aspectes per poder acompanyar els infants, com crear el nou horari uns dies abans de començar el curs per tal de crear l'hàbit, i preparar la roba i tot el que hagi de dur el dia abans, ja que si surt qualsevol imprevist o no vol esmorzar, no es vol vestir o anar a l'escola, no anem amb presses i, per tant, els transmetem el neguit i arribin nerviosos a l'escola.

Si encara porta bolquer, provar de treure'l durant l'estiu, així com el xumet, ja que se sentirà més independent, més autònom. Per ajudar-lo en aquest objectiu podem animar-lo a que ens ajudi a preparar la roba, la bata i el material necessari per a l'escola. Els haurem d'explicar si es quedarà a dinar a l'escola o no, qui el recollirà, si farà alguna activitat extraescolar, ja que el sentiment de vincle pot acusar-se més i, per tant, tenir "controlats els temps" l'ajudarà.

És recomanable llegir i veure contes durant l'estiu, per tal que senti que l'escola no és només un lloc en el que aprendrà i jugarà, sinó el lloc on també se sentirà segur encara que no hi estiguem perquè hi serà un/a mestre/a qui l'acompanyarà. Haurem de posar-nos en el seu lloc, si s'agreugen les rebequeries és perquè no està sabent gestionar les seves emocions, així que haurem d'acompanyar-los en aquesta gestió.

Per últim, m'agradaria afegir que, en moltes ocasions, es pot donar que nosaltres estiguem més preocupats per aquest inici de curs que ells i elles mateixes, així que com cada etapa, gaudim el procés amb tot el que implica.

NATÀLIA LUJÁN és pedagoga, psicopedagoga i formadora de l'entitat santcugatenca Edbuilding.org



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.