Cinc reptes que ens il·lusionen


  • Comparteix:

jordi.gonzalez

Jordi González

Cap d'Estudis de l'escola Ciutat d'Alba


Publicat: el 31/agost
Els experts |
PDF

A l'Escola Ciutat d'Alba encarem el nou curs amb molts reptes. N'hi ha cinc que ens il·lusionen especialment.

Aquest curs apostem fort per l'anglès. Assessorats per la UAB, posarem en marxa una nova línia metodològica d'aquesta àrea que inclou, entre altres coses, concentrar els esforços a partir de 3r de primària, prioritzar l'expressió oral i fer sempre les classes d'anglès en mig grup.

El fet d'haver "perdut" els mestres extra que la UE va subvencionar durant la pandèmia ha fet que haguem d'optimitzar les formes dels suports o l'atenció a la diversitat. Ara que ja podem tornar a barrejar alumnes de diferents aules, podrem tenir, algunes hores a la setmana, grups de 12 alumnes o de 16 per poder atendre d'una forma molt més personalitzada a cada alumne.

El curs passat vam rebre durant el mes de febrer els ordinadors portàtils que el Departament ens va enviar per a cada alumne de 6è. Vam començar a treballar amb ells des del primer dia. Però serà aquest curs que ja podrem fer-ho de forma sistemàtica i organitzada. Si el Departament també ens en porta per als alumnes de 5è també ho faríem amb ells. És tot un repte per als mestres del cicle superior, ja que ens estem trobant amb alumnes amb un instint tecnològic que no ens ho posa gens fàcil.

Recuperem les relacions entre padrins i fillols que la pandèmia havia tallat. A tots els alumnes, quan arriben a 3r de primària, se'ls assigna un alumne de P3. Serà el seu fillol durant els propers quatre cursos. Com més grans es fan, més estreta és la relació. Culmina quan el fillol fa 1r i el padrí, que en aquells moments fa 6è, l'acompanya en el procés d'aprendre a llegir i a escriure.

L'escola va iniciar el curs passat una formació en Treball cooperatiu. Aquesta és una metodologia que, en diversos moments de la jornada, permet als alumnes treballar en grup d'una forma ordenada, competencial i on, si es fa bé, ningú es queda fora. Tant els alumnes amb un nivell més baix com els que tenen una actitud menys treballadora tenen el seu rol i compromís amb el grup. Tots aporten la seva part imprescindible perquè l'equip funcioni. Aquest curs continuarem formant-nos per aplicar aquesta metodologia com cal.

JORDI GONZÁLEZ és Cap d'Estudis de l'escola Ciutat d'Alba



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.