Diem PROU als autobusos per la plaça de l’estació!


  • Comparteix:

pere.soler

Pere Soler


Publicat: el 8/des/18
Opinió
Més Columnes de l'autor
PDF

Ara farà quasi quinze anys que els veïns i veïnes de la plaça del Centre-Estació es van constituir per defensar un doble objectiu. El primer, salvar els pous antics que regaven les masies i cases de l’entorn de l’estació dels FGC amagats en el solar del 'garden Griera', i ho van aconseguir. La segona qüestió, era evitar que després d'iniciar de les obres del túnel de la plaça Lluís Millet (coneguda com la plaça de l'estació) amb un carril de 'prioritat invertida' es pogués evitar que l'autobús hi tingués un recorregut i una parada estable.

En aquell moment l'expert en mobilitat Ole Thorson, que va assessorar en el pla de mobilitat, ja veia que 'a la llarga' seria inevitable desviar el trànsit dels autobusos per un altre lloc si es volia donar vida a la plaça. Doncs bé, des que l'any 2004 es va inaugurar el túnel subterrani de la plaça Lluís Millet, no s'ha donat resposta a la demanda veïnal. Cal tenir present que segons les dades del 2010 hi transiten per la plaça més de sis milions de persones l'any i es preveu que ha tingut un creixement del 5%.

Per la plaça hi passen i paren quatre línies d'autobusos, que han provocat més d'algun incident i malestar amb vianants, així com les molèsties de terrasses de bars. Més d'una vegada l'obertura horària per càrrega i descarrega ha provocat confusió entre els conductors, veïnatge i motos que no fan cas de la senyalització i de la prioritat invertida.

Els veïns i veïnes volen una plaça amb més activitat comercial que ara, que sigui un punt de referència i no només de trànsit, amb un volum de pas de vianants dels més elevats de la ciutat i un espai on es podrien fer més activitats durant l'any.

Recollint doncs l'anhel de l'Associació Veïnal del Centre-Estació de Sant Cugat ens sumem a la demanda de suprimir la parada d'autobusos de la plaça Lluís Millet i fem nostre les propostes i solucions aportades, tot i que n'hi ha una que sobrepassa a la resta i és la principal: que deixin de passar autobusos pel bell mig de la plaça.

Val a dir que en el seu moment i com ens consta, les mesures foren acordades i consensuades amb veïns i veïnes, el col·lectiu de conductors i conductores d'autobusos, els i les professionals del taxi, i els comerços. És a dir un consens ampli, aleshores també amb el suport de la totalitat de forces polítiques existents a l'oposició.

Aquest canvi suposaria una millor convivència entre els vianants i es guanyaria espai al vianant, també en termes de contaminació i brutícia. Perquè entenem que canviar el recorregut de les línies d'autobusos i fer-los passar pel túnel subterrani només comportaria canviar la parada d'autobusos uns metres i no provocaria grans canvis de recorregut, i a la vegada es podria parlar de descongestionar la parada del centre a favor d´una parada central propera a l'estació FGC de Volpelleres amb connexió amb la R8 de Renfe.

Potser caldrà modificar les propostes, matisar-les, o bé treballar-les en un calendari posterior, però el que és més clar de tot és que, si ens creiem els termes de mobilitat sostenible i ho compaginem en una ciutat amable, segura i connectada ambientalment, passa per crear nous imaginaris i nous recorreguts de les nostres línies d'autobusos.

Si aquesta proposta tira endavant, no serà en benefici del PSC, ni dels veïns i veïnes del Centre-Estació, ni tan sols dels i les vianants, sinó que serà en benefici de la ciutat, en benefici de Sant Cugat.

PERE SOLER és el primer secretari del PSC Sant Cugat i portaveu del grup municipal



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.