Les xifres de l'atur i les dones

Lluïsa Espín

Lluïsa Espín


Publicat: el 11/set/19
Opinió| Columnes

Al setembre del 2013, quan semblava que la crisi ja tocava a la fi em vaig quedar sense feina. Havia treballat 27 anys a la mateixa empresa, la meva única feina, i em trobava així amb 47 anys, una edat en la que socialment les dones ens tornem invisibles, o si més no això és el que a mi m'havien dit. El primer que vaig pensar és què podia fer jo ara amb la meva vida. Cóm m'havia d'enfrontar a aquesta situació? Per què jo?

No volia estar aturada, no volia ser una d'aquelles persones que engreixen les llistes de l'atur, perquè jo havia estat educada i preparada per treballar, per desenvolupar-me professionalment i evidentment per tenir economia pròpia.

Em vaig començar a moure a nivell municipal cercant formació per poder enfrontar-me a la recerca d'una nova feina i vaig trobar que a través dels serveis municipals tenia diferents opcions per ampliar els meus coneixements i també per agafar energies per viure una situació a la que només una vegada m'havia enfrontat, la recerca activa de treball.

La meva sorpresa va ser trobar-me en aquells mateixos grups, homes i dones que també s'havien quedat sense feina, que tenien més formació de la que jo tinc, que havien ocupat càrrecs directius i que acudien a les mateixes formacions que jo estava assistint.

Si miro el passat i el present, les coses no han canviat gaire. L'atur a Sant Cugat continua com a tot arreu, creixent. És cert que de tant en tant les xifres són optimistes, però els fets son els mateixos: les dones a partir de certa edat tenim un seriós problema per reinserir-nos laboralment.

Un factor determinant a l'hora d'enfrontar-nos al nostre futur és l'actitud.

No podem acceptar que ens facin sentir invisibles. Treballeu la vostra autoestima per superar tots els obstacles que se us posin al davant, cerqueu grups de suport, associacions d'activitats que tinguin afinitat amb el vostre tarannà, el que sigui, però, sobretot no us quedeu a casa.

LLUÏSA ESPÍN és Organitzadora Professional