Els centres educatius aposten per la innovació


  • Comparteix:

pilar.gorina

Pilar Gorina


Publicat: el 29/gen/20
Opinió
Més Columnes de l'autor
PDF

Com a regidora d'educació vaig proposar-me visitar els diferents centres educatius de totes les etapes, objectiu que he realitzat en bona part. Gairebé tots els centres ja els havia visitat en algun moment de la meva vida professional, però calia tenir-ne una radiografia actualitzada.

No s'ha tractat només d'una visita superficial, sinó que al llarg de l'estada hem pogut compartir neguits, projectes, il·lusions, millores a realitzar... La meva satisfacció per aquella decisió és molt gran perquè he pogut constatar que tenim uns centres de gran qualitat i que la col·laboració de l’ajuntament amb ells és important.

Avui però, vull destacar un dels elements comuns que han sortit en les visites i converses amb els equips directius o direccions: els centres aposten per la innovació i tots tenen reptes de present i de futur per adequar el centre al moment en que vivim i ajudar millor els alumnes i llurs famílies.

Penso que les apostes de l'Escola nova 21 i del Departament d'Educació han fet forat. A Sant Cugat, i per primer cop, tots els centres de primària i secundaria públics, i algun centre concertat, formen part de la Xarxa d'Innovació, coordinada i dinamitzada pel Servei Educatiu i per l'Ajuntament. Són conscients que aquesta innovació no pot ser buida, sinó que ha de significar un replantejament de fons de la relació ensenyament aprenentatge en cadascun dels centres.

La innovació educativa ha de permetre practicar noves aproximacions d'aprenentatges i organitzatives que possibilitin assolir millor el propòsit educatiu: el perquè educar i el què s'ha d'aprendre en el context actual per la formació integral de la persona.

A cada centre hi ha una redefinició dels espais d'aprenentatge, incloent en tots els casos el nou enfocament del concepte dels espais exteriors o pati.

Cada centre fa la seva pròpia evolució que té a veure amb la seva realitat, però en tots ells es vol trencar amb un sistema obsolet. Els infants i joves han de gaudir d'uns aprenentatges per als quals ja no és suficient que un adult transmeti uns coneixements, sinó que cal treballar de forma competencial. Els coneixements poden estar a l'abast de tothom, però el que cal són persones competents en un món canviant que puguin interpretar-los.

Cada centre està tenint cura de crear uns espais amables on la interacció de tots els membres sigui molt natural, on els infants i joves siguin autònoms i protagonistes dels seus aprenentatges. La construcció de coneixement cal que sigui de forma conjunta. No presenten experiments, presenten experiències que avui ja donen grans resultats.

Comparteixo aquestes converses amb un gran optimisme i respecte. El suport de l'Ajuntament a la innovació serà incondicional en la mida de les nostres possibilitats.

Endavant centres!

PILAR GORINA és regidora del PSC d'Educació, Infància, Universitats i Memòria Històrica



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.