Logotips en temps de Coronavirus
Ficció o realitat. Adaptació oportunista o valenta
Miquel Àngel López ColillasMiquel Àngel López Colillas
Publicat: el 31/mar/20
Opinió|
Columnes
El confinament i el temps 'lliure' tancats entre quatre parets no només desperta la creativitat de les persones per dissenys per lluitar contra el COVID-19, sinó que també fa que a les ments més inquietes se'ls acudeixin coses com modificar els logos més coneguts per donar-los un toc temàtic relacionat amb la notícia més actual i universal del moment que ens uneix a tota la humanitat: el Coronavirus.
Aquest és el cas del dissenyador Jure Tovrljan, que ha decidit aportar una mica d'humor davant aquesta situació mitjançant el disseny amb aquesta sèrie de re-disseny de logotips molt coneguts.
Logotips adaptats pel dissenyador Jure Tovrljan / Fotos: Jure Tovrljan
Aquestes imatges corresponen al imaginari del dissenyador eslovè, però les següents, no.
La multinacional espanyola actualitza la seva identitat corporativa per reforçar el missatge de mantenir la distància de separació entre les persones, una de les mesures de prevenció per frenar l'expansió de l'Covid-19. Per això, Telefónica augmenta la distància de les lletres del seu logotip, tal com anuncia a través del seu perfil oficial de Twitter sota el missatge: 'Encara que hàgim d'estar distanciats, seguim connectats'.
Logotip Telefònica
També McDonald 's canvia el seu logo per lluitar contra el coronavirus Ha canviat el seu logo i la seva acció com a resposta en comunicació amb el consumidor, enmig de la pandèmia que es viu per coronavirus. Ho anuncien al seu canal de Facebook.
Logotip McDonald's
També l'equip de baseball nortamericà Boston Red Sox també ho comunica a través de twitter a tots els seus seguidors.
Logotip Red Sox
Al mateix temps la companyia a internet 'Mercado Libre' invoca a canviar de costums. Una iniciativa molt ben rebuda pels seus clients.
Logotip 'Mercado Libre'
Ja s'han vist les primeres tanques publicitàries amb el nou logotip temporal de Coca-cola. El gegant nord-americà dona un pas endavant i demostra la fortalesa que té la seva marca. Segur que ja molts ho heu vist.
Logotip Coca-cola
Estic segur que cada dia que passi i ens mantinguin en estat d’alerta, aniran sortint moltes més iniciatives de compromís i solidaritat amb els ciutadans del món. Les marques que se senten fortes prenen aquests tipus d’iniciatives i aprofiten aquest moment per posar-se al costat dels seus seguidors. Tu també ho pots fer. Aprofita cada moment per posar en valor la teva marca. Aguanteu, quedeu-vos a casa.