Un bon servei públic de transport urbà millora la qualitat de vida de la ciutadania


  • Comparteix:

j.cayuelas.i.a.ologaray

J Cayuelas I A Ologaray

Membres de Podem Sant Cugat


Publicat: el 17/set/22
Opinió
Més Columnes de l'autor
PDF

Fa uns dies, a l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de les Planes, una veïna va compartir amb nosaltres el seu malestar per la insuficiència del servei de l'autobús al barri i molt particularment al mes d'agost.


Aquesta queixa ens va recordar que la senyora Josefa Ramos, també resident al barri, li va formular a l'alcaldessa en el programa de 'Línia Directa' la petició d'ampliar els diumenges i l'agost el servei en el barri de les Planes. "L'Ajuntament està treballant en el canvi de gestió de la mobilitat amb l'AMB (Àrea Metropolitana de Barcelona) i, quan es faci efectiu, es replantejarà el circuit i les freqüències de tots els autobusos urbans." L'alcaldessa, fugint de donar una resposta concreta, assenyala que resta pendent del que es pugui decidir en el marc del canvi de gestió d'aquest servei amb l'AMB.

En el ple del passat mes de juny es va aprovar el conveni de col·laboració entre l'AMB i l'ajuntament de Sant Cugat del Vallès per a la licitació del servei públic de transport col·lectiu urbà; en aquest s'estipula que l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès gestionarà la continuïtat de l'actual prestació del servei fins a l'inici de l'activitat del nou adjudicatari que resulti de la licitació que farà l'AMB.

Correspon a l'Ajuntament en el marc del contracte prorrogat amb l'empresa continuar exercint les atribucions i facultats en matèria de control i supervisió de la gestió del servei, garantint en tot moment els nivells de suficiència i qualitat prestacional.

El govern municipal continua sent responsable de garantir un bon servei a la ciutadania. Ho és ara i després quan l'AMB hagi realitzat la nova licitació i contractació del servei.

Així, ho diu, com no podia ser d'una altra manera, el conveni esmentat, que especifica que els aspectes tècnics del servei (itineraris, horaris, freqüències, material mòbil i equipaments) hauran de ser aprovats per una Comissió de Seguiment formada per representants de les dues administracions.

El govern municipal sap que cal refer la xarxa d'autobusos, simplificar línies, reduir parades, augmentar freqüències de pas i optimitzar els transbordaments i la intermodalitat i que ha d'aplicar solucions adequades a la peculiaritat dels barris més allunyats com la Floresta i les Planes.

En definitiva, l'alcaldessa no es pot excusar en el canvi de gestió a l'AMB per a no donar una resposta a les demandes de millora de servei de transport col·lectiu urbà de viatgers.

Els veïns i veïnes de les Planes no poden esperar tres anys que requeriran els tràmits de la nova adjudicació del servei per part de l'AMB, com ha afirmat el regidor de Mobilitat, José Gallardo.

Aquests territoris són part del municipi i s'ha d'assegurar que els que hi viuen disposin d'un mitjà de transport públic que els permeti, tot l'any i cada dia, accedir als diferents serveis i activitats de la ciutat.

L'existència d'un bon servei públic de transport urbà és clau en la qualitat de vida de la ciutadania i, molt particularment pels que resideixen a les Planes i la Floresta.

JUANMA CAYUELAS I AMÈRICO OLOGARAY són membres de Podem Sant Cugat



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.