Com a docent, la mesura em sembla adient, necessària (la primera hora de classe del curs a l'Institut on treballo ja es va requisar un telèfon). Però evidencia que la política educativa es regeix per la llei del pèndol: com que els programes d'innovació educativa que tenien l'ús de la tecnologia com un dels seus pilars ha tingut unes conseqüències que molts qualifiquen de catastròfiques, doncs anem a l'altre extrem.
El 2024-2025 serà el curs sense mòbils, ho celebro. Però aquesta mesura ni el debat social sobre la urgència de regular l'ús dels dispositius electrònics a l'aula pot ajornar la necessitat de reflexionar de manera tranquil·la i profunda sobre el model educatiu. Continuen sense analitzar-se les necessitats de l'alumnat i els docents (Sant Cugat és un molt bon exemple).
Per altra banda, les declaracions de la regidora d'educació de Sant Cugat, Carme Ardid: "N'hi han (escoles privades) d'interessades en venir. Si ho fan, és perquè veuen que hi ha mercat" i "la gent que ve a viure a Sant Cugat valora l'oferta de concertada i privada" són paradigmàtiques de la mercantilització de l'educació. A part de lamentables i elitistes, evidencien que el model educatiu de l'Ajuntament serveix més els interessos de les agències immobiliàries que el de la comunitat educativa.
No anem bé.
MARCOS CAMARZANA és representant de Sant Cugat En Comú Podem al Consell Escolar Municipal
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.