Un premi per al Teatre-Auditori


  • Comparteix:

eduard.jener

Eduard Jener


Publicat: el 17/nov/12
Opinió
Més Columnes de l'autor
PDF

El passat dilluns dia 12 el Teatre Auditori de Sant Cugat va rebre el Premi ARC 2012 per la millor programació musical en teatres i auditoris. Els Premis ARC són el premis de referència per la música en directe i l'espectacle a Catalunya. Fa deu anys que s'atorguen per aquesta associació de representants, promotors i managers, el que suposa una distinció molt professional, molt imbricada en el dia a dia de les activitats musicals del país que ara es troba en una situació de crisi com totes les activitats artístiques i culturals, sobretot desprès del augment indiscriminat i excessiu del IVA que ha encarit aquesta mena d'activitats un 13% d'una sola tacada, lògica sobrevinguda d'una actitud que considera que aquestes activitats culturals són només entreteniment.

Llegir la llista de grups i cantants que han passat pel TA en els darrers dos anys, per exemple, és visualitzar la quantitat (una tercera part de la programació) i la varietat de registres que permet convertir el teatre en un espai on qualsevol persona pot trobar, en un moment o altre de la temporada, una forma musical que li abelleixi. Des de Raimon i Maria del Mar Bonet fins a Sergio Dalma o Estrella Morente, passant per Els Amics de les Arts, Raphael, Buena Vista Social Club, Albert Pla, Adriana Calcanhotto, Esperanza Spalding, Manel, Maldita Nerea, Gerard Quintana, La Oreja de Van Gogh, Els Catarres o Amaral, i evidentment me'n deixo molts perquè si no la llista és inacabable (tot i la concentració en dos dies del Festival Petits Camaleons del mes d'octubre que en va dur molts al conjunt del Centre Cultural).

Aquest èxit entre els professionals del sector, no ens oblidem d'això, respon segons el meu criteri a una política molt pensada de l'equip directiu, Pep Tugues al front amb la col.laboració imprescindible de Gerald-Patrick Fannon, que des de fa set anys van donar un gir espectacular (mai més ben dit) a una programació mitjaneta gràcies, com deia a una formulació intel.ligent i, també, a una actitud especialment receptiva i dialogant que permet arribar a acords, a vegades prou difícils, per obtenir beneficis de tota mena i, com a mostra, els esmentats Camaleons (petits i grans) i tots els convenis establerts amb diferents circuits musicals com el Jazz Festival de Barcelona, Festival de Guitarra, els Grans del Gospel, Barnasants, Catalunya Arte Flamenco, etc. Que Esperanza Spalding actués la setmana passada aquí només és el reconeixement per part dels organitzadors dels Festival de Jazz que la possibilitat d'una bona resposta de públic i la pròpia sala, des del punt de vista físic, eren els adequats.

I donat que a la vida no tot surt bé, ara només falta que aconsegueixin amb la música clàssica o culta el mateix. Potser l'acord amb el Gran Teatre del Liceu sigui el principi d'una acció que augmenti el que, en aquest camp, ja es fa.

EDUARD JENER és crític cultural



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.