El paper de les entitats esportives en la gestió dels equipaments

Ferran Villasenor


Publicat: el 6/feb/13
Opinió| Columnes

Els entrenadors, delegats i pares i mares dels jugadors-es dels diferents clubs de Sant Cugat saben que en moltes ciutats del nostre entorn els clubs gestionen part de les instal·lacions. A Sant Cugat, majoritàriament, s'ha donat una gestió (per exemple) dels bars d'algunes instal·lacions apostant per l'externalització en una empresa a canvi d'un cànon. Evidentment aquest aspecte és molt lícit i com és lògic les empreses estan per generar beneficis.

Malgrat tot, entenem que les associacions sense ànim de lucre ( com els clubs esportius) poden distribuir aquests beneficis entre la seva activitat. Una activitat que, sobretot quan es tracta d'escoles esportives, depassa molt una línia exclusivament esportiva i s'amplia a aspectes de cohesió social i arrelament ciutadà.

En ocasions hem parlat amb els clubs i crec que una bona manera de finançar les seves activitats (per exemple d'escola o alumnes becats) és augmentar els ingressos amb conceptes atípics com la gestió del bar.

Evidentment ni tots els clubs poden o volen realitzar aquest tipus de gestió, però crec que aquells que sí que tinguin voluntat, capacitat, ganes i capacitat de gestió ho poden fer.

Com? Mitjançant un conveni entre l'Ajuntament i l'entitat on es fixen les clàusules de gestió, responsabilitats, normativa etc

Què guanyen els clubs? Gestionar directament una part de la instal·lació que en molts casos esdevé un aspecte social i que per altre trasllada els beneficis al club

Això que proposem és una novetat? No, es fa en molts municipis

Qui? Aquells equipaments esportius que ho permetin i on es puguin establir convenis amb els clubs que ho vulguin

Proposo, formalment, que es posin les bases per endegar un nou camí en la gestió de determinats equipaments esportius.

FERRAN VILLASEÑOR és portaveu del PSC