A poc a poc i amb bona lletra


  • Comparteix:

jaume.massanes

Jaume Massanes


Publicat: el 13/abr/13
Opinió
Més Columnes de l'autor
PDF

Els recels, dubtes i queixes, per la falta d'informació, de les associacions de veïns, entitats i botiguers sorgits en els darrers dies aconsellen a UASC demanar que s'ampliï el termini de 45 dies per presentar al·legacions al Pla de Mobilitat. És preferible esperar uns mesos més i poder donar tota la informació que actualment reclama la ciutadania, però sobre tot recollir els seus suggeriments per millorar el Pla de Mobilitat.

ESCOLTA-HO

Nosaltres estem a favor de que Sant Cugat disposi d'un Pla de Mobilitat Global amb el màxim consens i que serveixi com a marc i guia per la seva execució, progressiva o parcial, en els propers anys amb actuacions puntuals ben planificades, sempre i quan la economia municipal, o altres prioritats d'actuació, ho permetin.

Malgrat això, UASC vol fer els següents suggeriments i puntualitzacions:

No ens ha de fer mandra convocar totes les reunions que siguin necessàries amb entitats i associacions o inclús fer consultes a la ciutadania en zones o punts de difícil consens com pot ser l'Avinguda Cerdanyola o l'eix comercial dels carrers Santiago Rusiñol i Santa Maria, on es concentra actualment la major part del comerç de Sant Cugat, i que quedarà afectat per el tancament de circulació a la plaça dels 4 Cantons.

En aquesta línia també mereixen especial atenció els barris que, a partir d'ara, quedaran més afectats per la mobilitat, com Coll Favà i Can Magí, ja que en desviar tota la circulació a la perifèria han de modificar les estructures actuals. Per exemple, hi ha el projecte d'un pont que enllaça Coll Favà (on hi ha el pirulí) amb una entrada de l'autopista per sota de l'estació actual de Volpelleres. A Can Magí queda anul·lat el tram del cinturó actual, des de la benzinera a la masia de Can Magí, i la construcció de dues rotondes noves per sobre de la via. Caldran moltes reunions de les seves respectives associacions amb l'ajuntament, però també una fluida comunicació i informació amb els seus habitants ja que, com hem dit abans, seran els que quedaran més afectats per l'increment de circulació de vehicles i obres d'adaptació.

En les circumstancies actuals, amb la greu situació econòmica a nivell general i del nostre ajuntament (amb un deute de 80 milions d'euros), abordar un projecte de 27 milions d'euros (valoració inicial estimada) és, al menys, aventurat. Creiem que s'han de concretar molt bé les prioritats perquè en el municipi hi han altres necessitats, especialment en les zones perifèriques, potser tant o més importants.

Desplaçar una bona part del vehicle motoritzat cap a l'extraradi suposa que, de manera prioritària, hem de disposar d'aparcaments dissuasius per la gent que ve dels diferents barris o districtes.

Per completar un bon Pla de Mobilitat de tot el municipi hem de disposar també dels plans de Mira-sol, Les Planes i La Floresta. Aquesta ultima ja disposa d'un pla des de fa molts anys treballat per l'ajuntament, entitats i associacions que sols necessita petits ajustaments. Els canvis des de llavors han estat mínims. Aprofitem el que tenim.

En el tema de districtes és important redefinir les necessitats de transport públic entre ells i també amb el centre. Per exemple la línia L3, per anar de les Planes a la Floresta, amb una freqüència d'hora i mitja passant per Sant Cugat i que no cobreix tots els horaris.

També es pot estudiar la creació d'un petit transport lleuger, com per exemple el trenet comercial permanent, per acostar la gent als comerços o altres punts de la ciutat des dels aparcaments o estacions de tren. Aquesta solució ha funcionat amb èxit a Igualada, Aldaia, Barcelona (Sant Marti i Sagrada Familia) i també a la nostra ciutat durant les festes nadalenques.

Cal estudiar també la possibilitat d'implantar, en alguns casos, petits aparcaments propers a les escoles per deixar i recollir els infants. Serien estacionaments de duració limitada i solament en horaris d'entrada i sortida d'escoles. Evidentment, aquest i altres temes han d'estar contemplats en una aplicació real i definitiva dels Camins Escolars Segurs, tal com es va aprovar en una moció institucional a l'any 2010.

Finalment creiem que és molt important que les obres es facin de manera que afecti el mínim possible als comerciants. En un context de crisis actual del consum els mesos que durin les obres poden ser fatals per la supervivència dels comerços. També és important estudiar bé com quedaran les seves zones de carrega i descarrega.

Com he dit abans és preferible esperar uns mesos i fer-ho bé, no hi ha cap pressa. Com ens deien abans a l'escola 'a poc a poc i amb bona lletra'.

JAUME MASSANÉS I PAPELL és portaveu d'Un Altre Sant Cugat (UASC)



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.