Serveis

Consells per anar de rebaixes

Aquí tens algunes recomanacions per treure partit als dies que les botigues abaixen els preus


  • Comparteix:

Les rebaixes es veuran afectades per les noves restriccions d'horaris d'obertura / Foto: ACN

Les rebaixes es veuran afectades per les noves restriccions d'horaris d'obertura / Foto: ACN

Com cada mes de gener, les rebaixes ja són aquí, tot i que aquest any es veuran afectades per les restriccions dels comerços, que romandran tancats els dos primers caps de setmana del mes -i els centres comercials durant 10 dies seguits-. A continuació, us fem arribar algunes recomanacions de la mà de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) i de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), per tal que pugueu treure el màxim rendiment a aquest període.

  • 1. Fer una llista de tot el que necessiteu. És la millor manera d’evitar les temptacions d’aquesta època marcada pels forts reclams publicitaris.
  • 2. Marcar-vos un pressupost. Per evitar gastar més del compte, és prudent que decidiu prèviament quants diners volem destinar a les compres i, si és possible, portar-los en efectiu, per evitar tirar de targeta de crèdit.
  • 3. Saber que, per normativa, els productes rebaixats havien d’haver format part de l’oferta habitual de l’establiment anteriorment i que han de mantenir la mateixa qualitat que abans.
  • 4. Comprovar que a l’etiqueta del producte hi consta el preu original i el preu rebaixat, o que s’hi indica clarament el percentatge de descompte.
  • 5. Conservar el tiquet o la factura simplificada de les compres. És l’única garantia per poder reclamar en cas de necessitat.
  • 6. Preguntar quines són les polítiques de canvi i devolució de la botiga. No tots els establiments ofereixen la possibilitat de retorn.

  • Precisament, aquesta última recomanació està relacionada amb una de les dues problemàtiques que s’han detectat més a Sant Cugat els últims anys, segons ens ha explicat Mercè Álvarez, tècnica de l’OMIC. "Hi ha la creença que sempre tenim un termini per poder canviar o retornar el que no volem. Però no hi ha cap obligació, no hi ha cap llei que ho marqui, és senzillament una política d'empresa. El més convenient és que sempre que comprem alguna cosa preguntem quina és la política de canvis i devolucions de la botiga."

    L’altra reclamació habitual a la ciutat està relacionada amb les compres per internet. En aquest sentit, Álvarez és molt clara: "Quan comprem per internet és important que ens assegurem que ho fem en una pàgina segura. És segura si inclou totes les dades de contacte de l’empresa que hi ha darrere. És l’única manera d’assegurar-nos que si després tenim qualsevol problema, hi haurà una empresa sòlida a qui reclamar o amb qui solucionar el que calgui".




    Tall incrustat: Mercè Álvarez

    Aquestes són les dues problemàtiques que ens trobem sempre: les compres fetes per internet que acaben tenint algun problema i darrere no hi ha una empresa sòlida que ens pugui respondre; i les compres que es fan i assumint com a segura l'opció de devolució o de canvi, que després la persona es troba que no hi ha aquella opció.



    Comenta-ho a Facebook

    OPINA

    Identifica't per comentar aquesta notícia.

    Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

    Avís important

    Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

    Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

    No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

    Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.