Carnisseria Sagarra s'acosta al mig segle amb el repte d'adaptar-se al nou comerç

Una imatge històrica de la Carnisseria Sagarra / Foto: Fons Cabanas (fotògrafs). AMSCV

Podcast

Publicat el 10/gen/19 per Albert Prat

La Carnisseria Sagarra va néixer al 1960 a partir de la botiga de queviures que Jaume Sagarra i Núria Casulleras havien creat tres anys abans al carrer Major. Des de llavors, tres generacions s'han ocupat de mantenir i fer créixer el negoci, que ara compta amb punts de venda repartits per la ciutat. Jaume Valero Sagarra, nét del fundador, ha visitat la secció 'Comerços emblemàtics' de Toni Samsó al programa 'Sant Cugat a fons' per parlar de la història de la carnisseria.

Escolta-ho

La Carnisseria Sagarra la regenten actualment Àngel Valero i Mercè Sagarra, primera hereva del negoci i qui el pilota encara per mantenir-se en un entorn comercial complicat. El seu fill ha explicat als micròfons de Cugat.cat que, si bé fan passos per modernitzar la carnisseria, la seva aposta és 'mantenir la qualitat de la carn' com l'han ofert sempre. El control en origen dels productes i l'absència d'additius són les característiques que, segons ha assegurat Jaume Valero, els diferencien.

Això els ha permès mantenir el negoci en marxa i expandir-se en àmbits com la restauració. 'No sortim al carrer a vendre els nostres productes, són els restaurants que vénen a nosaltres', ha afirmat. A més de la clientela habitual, Sagarra vol impulsar també la venda online per acostar-se al públic més joves amb idees innovadores com els 'packs' adreçats a col·lectius concrets. N'hi per famílies nombroses, parelles, solters i joves i l'envien a domicili llesta per consumir o congelar.

Tot plegat, per adaptar-se als reptes que planteja el comerç modern i els canvis en els costums de compra del públic a la ciutat i a la progressiva vianantització del centre que, segons ha explicat Valero, ha afectat negativament els establiments tradicionals. 'Si al client li poses traves per venir a casa teva, deixar de venir', ha reblat.