Pensar en digital és anar un pas més enllà d'utilitzar correctament la tecnologia

El santcugatenc Lluís Soldevila escriu 'Digital Thinking' un nou llibre centrat en la relació de les empreses amb el món digital

Soldevila, amb el seu llibre / Foto: Guillem Babitsch (Cugat Mèdia)

Podcast

Publicat el 20/nov/19 per Albert Prat / Anabel Pinar

Pensar en digital va molt més enllà d'incorporar la tecnologia en les nostres vides i a la feina. Comporta un augment de l'agilitat cognitiva, cultivar l'empatia: és una qüestió d'actitud i d'aptitud. Lluís Soldevila, professor d'escoles de negocis com Esade i la Tolouse Business School (TBS), ha desenvolupat aquest concepte al seu nou llibre 'Digital thinking, lidera con éxito la transformación digital' (Profit Editorial), on posa el focus en l'actitud i la resposta que haurien de tenir les empreses davant del món tecnològic, que és el nostre món.

Escolta-ho

Les organitzacions es mouen avui en dia a l'entorn VUCA, les sigles angleses de Volatilitat, Incertesa, Complexitat i Ambigüitat. Segons Soldevila, davant d'aquest panorama, cal fer un canvi de mentalitat més enllà d'abordar els processos tecnològics. 'Hem d'entendre l'impacte de la tecnologia i veure com ens pot transformar a la nostra relació amb els clients, els nostres processos i el que venem: productes i serveis', ha explicat el professor al magazín 'Sant Cugat a fons'.

La ment humana, acostumada a la senzillesa i a l'ordre, ha d'aprendre a aventurar-se i afrontar el canvi. 'En els propers 10 anys, els canvis que veurem seran més grans. Així, els nadius digitals també hauran d'enfrontar-se a revolucions tecnològiques', ha afirmat Soldevila.


DECLARACIONS

Lluis Soldevila

Hem d'entendre l'impacte de la tecnologia i veure com ens pot transformar a la nostra relació amb els clients, els nostres processos i el què venen: productes i serveis