
Entrada principal de l'Eurofitness / Cugat Mèdia- Lluís Llebot
La regidora d'Esports, Núria Escamilla, ha visitat l'equipament aquest dilluns amb la Síndica i ha destacat que "des de l'inici del mandat s'han incrementat millores a l'espai amb reunions periòdiques amb el gestor". També ha assegurat que aquest estiu hi haurà nous arranjaments als armaris de les guixetes i el sostre de les dutxes entre d'altres.
22 anys del Complex Esportiu
El Complex Esportiu Municipal de la Rambla del Celler, integrat per una piscina i un gimnàs, va néixer el 2003 amb una concessió de 30 anys a l'empresa Eurofitness i amb més de 5.500 usuaris. Eurofitness és el gestor del centre i finalitzarà el contracte amb l'Ajuntament el 2033. Aquest no és el primer cop que hi ha queixes sobre el manteniment.Després d'aquestes queixes es va produir una reunió, fa un any i mig, amb diferents usuaris, el director dels centres Eurofitness, Josep Viladot, i la regidora d'Esports de l'Ajuntament, Núria Escamilla, on totes les parts es van comprometre a canviar la situació.

Pedal rovellat d'una de les bicis estàtiques del gimnàs / Foto: Cedida
Els vestidors, focus de les queixes
Miquel Àngel López és un dels usuaris més antics del gimnàs i ha explicat com veu l'estat del centre. Creu que "hi ha mala fe en la gestió del centre perquè ells recullen sense invertir res". Relata que "els armaris de les guixetes es recolzen sobre pedres, alguns estan trencats i fins i tot hi ha cubells i papereres al sostre; hi ha un passadís entre els armaris de les guixetes que està ple de brutícia, el sostre de les dutxes rovellats i màquines obsoletes".López creu que als gestors "els és igual les queixes perquè saben que la gent hi va, no cuiden el tracte amb l'usuari i el personal no està qualificat per exercir les classes ni per estar a sala on no hi ha tècnic".

Pedres que recolzen els armaris de les guixetes dels vestidors / Foto: Cedida
L'ascensor, mig any sense funcionar
Un altre dels usuaris que ha patit una situació difícil és Antonio Reyes, persona amb mobilitat reduïda. L'ascensor del centre, que s'utilitza per baixar a la piscina, va estar espatllat entre juny i desembre de l'any passat. En aquests sis mesos, Reyes ha fet públiques les queixes per aquesta avaria al centre, així com pel mal funcionament de la cadira hidràulica que usen les persones amb mobilitat reduïda, que lamenta que no funcioni de manera regular. "Tinc tot el dret a nedar i no he de sortir 10 minuts abans de la piscina perquè l'ascensor no funcioni", lamenta.La sauna, un altre maldecap
Un altre usuari que utilitza molt la sauna explica la situació d'aquest espai. "Més que una sauna és una selva amazònica on la temperatura no està ni de ben tros a 45 graus. La mala olor és constant, una pudor semblant a claveguera", lamenta. "La sala de control de la sauna està florida, amb humitats i és un niu d'infeccions. Només cal apropar-te per veure el seu estat", destaca aquest usuari.La falta de neteja diària també és una realitat, segons explica aquesta persona, que ha preferit mantenir-se en l'anonimat. "Un altre dels problemes regulars és que s'espatlla amb molta regularitat. Sempre és la mateixa excusa, que falta una peça; una excusa que des de 2018 és la mateixa", detalla aquest usuari. Aquesta és una queixa que la persona usuària ja va fer arribar a la direcció del centre a través d'un escrit amb data 28 de novembre de 2024.

Brutícia en el passadís que hi ha entre els armaris dels vestidors / Foto: Cedida

Papereres a sobre de les guixetes / Foto: Cedida
Respostes de la direcció
El director d'Eurofitness Sant Cugat, Sergi Espinal, ha volgut sortir al pas d'aquestes queixes i respondre amb les solucions que s'han anat implementant. Sobre la neteja i el manteniment, assegura que tenen un servei de neteja externalitzat i amb un reforç cada 15 dies per als vestidors i guixetes. "A més, hem creat una comissió interna entre el personal per detectar qualsevol incidència i actuar el més ràpid possible", assenyala el director del centre.Sobre l'ascensor i l'avaria de sis mesos, Espinal argumenta el retard "per la falta de rapidesa dels proveidors amb peces molt complicades de reparar". "Hem retornat les quotes a aquelles persones que s'han vist afectades per aquesta avaria, hem intentat buscar les solucions, però no ha estat possible", ha assegurat. Espinal ha subratllat que des del centre estan en "contacte constant amb l'Ajuntament, cada 15 dies", amb visites al centre per comprovar l'estat del manteniment, la neteja i els serveis.

Imatge del sostre dels vestidors / Foto: Cedida
Resposta de l'Ajuntament
La regidora d'Esports, Núria Escamilla, ha avançat les actuacions que es faran aquest estiu a l'equipament. "Volem mantenir i millorar l'estat del centre amb noves actuacions i que el nivell de qualitat del ciutadà sigui totalment satisfactori", ha ressaltat.Un altre dels punts de millora serà l'increment d'activitats dirigides, en particular a la franja de les 9 h.
Núria Escamilla
Volem millorar les condicions i que l'usuari ho noti.
Sergi Espinal
Tenim un reforç extra de neteja pels vestidors, cada 15 dies. Hem creat una comissió interna per avaluar les mancances existents.
Antonio Reyes
Tinc tot el dret a nedar i no haig de sortir deu minuts abans perquè l'ascensor no funciona i la instal·lació tanca a les deu de la nit.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.