La demanda del bo social ha augmentat un 34% en els últims cinc anys a Sant Cugat, segons les dades d’Endesa. Així, s’ha passat dels 961 clients de l’empresa amb bo social el 2020 als 1.289 del 2024. D’aquests darrers, 947 es corresponen a clients considerats vulnerables i 342 als considerats com a vulnerables severs. […]
Sant Cugat continua tenint nivells elevats de segregació escolar, especialment a Secundària. És d’un dels 30 municipis de més de 5.000 habitants amb nivells de segregració a l’ESO més alts segons les dades de l’informe anual de la Sindicatura de Greuges de Catalunya. Tot i així, des de la posada en marxa del Pacte contra […]
L’Ajuntament es compromet a mantenir el servei d’àpats a domicili. Es tracta d’una iniciativa que es va posar en marxa a partir de la pandèmia per donar resposta davant casos d’aïllament o amb cert grau de dependència i s’ha allargat fins ara amb més d’una setantena d’usuaris. En aquests moments, però, l’empresa deixa de prestar […]
La tradicional campanya ‘Un nen, una joguina’ torna a la ciutat amb la finalitat de sempre: que cap infant es quedi amb les mans buides a Nadal. La iniciativa solidària, organitzada per Càritas Sant Cugat conjuntament amb el Grup de Joves de la Parròquia de Sant Pere d’Octavià, estarà activa fins al 31 de desembre […]
Sant Cugat participarà de nou de la campanya ‘Els serveis socials, més a prop’, impulsada per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració de l’Ajuntament, i que ha de servir per fer una diagnosi de les necessitats que tenen les persones grans del municipi. En concret, es faran 120 entrevistes a persones d’entre 81 i […]
Els membres de Creu Roja Sant Cugat-Rubí-Valldoreix David Bea, Pep Usero i Victòria Carrascosa han explicat al magazín els cursos de reforç escolar que l’entitat ofereix a partir d’avui. Amb l’objectiu promocionar l’èxit escolar, els components de l’entitat intenten donar prioritat a aquells alumnes que necessiten un professor particular però que la família no es […]
Les companyies d’aigua Sorea i Agbar han expressat la seva voluntat de ser sensibles amb les famílies en situació de vulnerabilitat i evitar el talls de subministrament d’aigua. En la presentació dels seus departaments de defensor del client, celebrat aquest dilluns al Claustre del Monestir, les dues empreses han demanat agilitat i compenetració als departaments […]

