L’actor britànic Michael Pennington ha donat vida aquest divendres al Teatre-Auditori a un Txèkhov ple de contradiccions, profund però irònic, amb el monòleg ‘Anton Txèkhov’. L’espectacle, que forma part de la programació del Temporada Alta, proposa el joc d’imaginar com seria una tarda amb el famós autor rus, segons l’òptica de Pennington. El muntatge és una de les peces més reconegudes de l’actor i director anglès, qui ja l’havia representat a Catalunya el 1985 en la inauguració del Teatre Victòria de Barcelona.
Michael Pennington es confessa un ‘apassionat’ de Txèkhov, no només per la seva vessant com a escriptor sinó, sobretot, per la seva vessant humana. D’aquesta fascinació va néixer, el 1984, ‘Anton Txèkhov’, un espectacle lloat internacionalment que s’ha representat arreu del Regne Unit i Europa. Pennington explica que l’autor rus és un dels predilectes dels actors, especialment, per als britànics.
Michael Pennington
Tres dècades després de la creació de l’espectacle, Pennington ha pujat sol a l’escenari del Teatre-Auditori per oferir un viatge a través dels records, la història i l’obra de Txèkhov, amb un diàleg carregat de tocs d’humor. L’únic company d’escenari de Pennington ha estat un quadre de Txèkhov que el mateix actor s’ha encarregat de tapar al poc de començar l’espectacle perquè l’autor rus ‘odiava aquell retrat’. Pennington ha presentat un personatge complex, carregat de matisos, que tan bon punt ‘afirmava no tenir cap mena d’interès en les lluites socials, com creuava mitja Sibèria per defensar els drets dels treballadors’. L’actor explica que són aquests contrastos del caràcter de Txèkhov el que troba més interessant d’ell.
Michael Pennington
El públic santcugatenc no ha acompanyat l’espectacle en nombre, s’han venut prop de la meitat de les localitats, però sí en presència, ja que l’obra de Pennington ha rebut un calorós aplaudiment de comiat.

