ERC-MES vol que el ple insti als bancs a complir la sentència que invalida les clàusules sòl

plataforma_hipoteca.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
02/01/17 a les 13:02h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Política

ERCMES portarà al ple de gener una moció per instar els poders públics a elaborar un reglament per obligar els bancs a retornar els diners que han pagat de més als afectats per les clàusules sòl, que el Tribunal de Justícia de la Unió Europea va declarar il·legals el 21 de desembre passat. El text demana que el govern espanyol estableixi ràpidament un procés a seguir per al retorn dels diners i que els agents implicats, com la Generalitat i el Banc d’Espanya, facilitin als afectats cobrar les indemnitzacions.

La sentència europea del desembre va establir que les anomenades clàusules sòl, que marcaven un mínim d’interessos mensuals encara que l’Euríbor

baixés en hipoteques de tipus variable basades en aquest índex, perjudica als consumidors i per tant les anul·la des de la signatura dels préstecs. De fet, el Tribunal Suprem (TS) ja les havia declarat abusives el 2013, però sense efecte retroactiu. La portaveu del grup municipal republicà, Mireia Ingla, ha remarcat que han de ser els bancs qui han de prendre la iniciativa per retornar els diners.

Declaracions

Mireia Ingla

Demanem el retorn de tots els diners que els han estafat en concepte de clàusules abusives i injustes. La feina, de forma activa, l’han de fet els bancs per fer més fàcil la feina als clients.

El text demana també que l’Agència Catalana de Consum

comenci una campanya per informar els consumidors.