Sant Cugat estudia integrar-se a la zona 1 del transport públic metropolità. L’Ajuntament està analitzant l’impacte que generaria a les butxaques dels santcugatencs entrar a la primera corona tarifària, ja que podria suposar un augment dels impostos a través d’una taxa metropolitana conjunta amb l’IBI. Segons l’alcaldessa, Mercè Conesa, les negociacions amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) estan avançades i la mesura podria entrar en vigor l’1 de gener de l’any que ve. La petició a l’AMB s’ha fet amb els altres 17 municipis que formen part de la segona corona.
L’alcaldessa ha explicat que la voluntat del consistori és analitzar els diferents escenaris que poden suposar un impacte en l’economia del ciutadans i treballar perquè la mesura suposi un estalvi real per a la majoria dels santcugatencs.
Mercè Conesa
Conesa havia descartat la possibilitat de sol·licitar la integració de la ciutat a la zona 1 de transport metropolità pel context de crisi econòmica i l’augment d’impostos que suposava. De fet, el 2015 CiU va votar en contra
de la moció del PP que demanava incloure Sant Cugat a la primera corona. Un text
que els populars tornen a presentar al ple d’aquest mes. L’alcaldessa explica per què.
Mercè Conesa
Conesa ha destacat que la mesura contribueix amb el compromís del municipi i l’AMB de reduir la contaminació i promoure el transport públic, sostenible i de qualitat. De fet aquesta setmana l’AMB ha presentat el paquet de mesures contra la contaminació ambiental, d’entre les quals destaca la voluntat de reforçar el transport públic. L’alcaldessa també ha remarcat que la ciutat està al final de la concessió del transport urbà, que aquest any passarà a mans de l’AMB. Això, segons Conesa, fa que sigui un moment òptim per plantejar-se aquest integració a la zona 1 ja que les competències del transport urbà són de l’àrea metropolitana. Si la mesura finalment prospera es posarà en marxa el mateix any que hauria de començar a funcionar la T-Mobilitat.

