ICV-EUiA insta l’Ajuntament a crear un canal per denunciar la publicitat sexista i LGTBIfòbica

170302-publicitat-love-store-pintada.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
02/03/17 a les 14:00h
 |  1 minut de lectura
Secció: Política

ICV-EUiA demana a l’Ajuntament que elabori un decàleg de bones pràctiques per combatre la publicitat sexista i LGTBIfòbica i incorporar-lo a l’ordenança municipal de publicitat ja existent. Ho fa a través d’una moció que presentarà en el proper ple, amb què també es pretén que el consistori habiliti un canal, telemàtic o presencial, perquè es puguin denunciar casos d’aquest tipus.

El regidor d’ICV-EUiA Ramon Gutiérrez ha destacat que els ciutadans haurien de tenir un canal directe municipal per denunciar casos de publicitat sexista o LGTBIfòbica que puguin veure a la ciutat.

Declaracions

Ramon Gutiérrez

Volem que existeixin unes bones pràctiques sobre la publicitat, perquè la intenció no és sancionar, sinó que les coses es facin bé. I després és important que quan la ciutadania detecti un cas d’aquest estil el pugui denunciar i que l’Ajuntament pugui actuar.

La formació verda també ha explicat que ja tenien la moció preparada per a la publicitat sexista, però que arran del cas de l’autobús d’HazteOír

d’aquesta setmana, ha decidit ampliar-la als casos LGTBIfòbics. Entre alguns dels exemples citats a la roda de premsa, el grup municipal ha recordat els casos del restaurant La Barra de Pintxos i del local La Troupe

Els establiments van retirar les publicitats després que les entitats Arran i Hora Bruixa els denunciessin públicament.