La CUP-PC i ICV-EUiA presentaran una moció perquè l’Ajuntament doni suport a La Xesca

170403-concentracio-xesca.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
08/06/17 a les 19:02h
 |  1 minut de lectura
Secció: Política

La CUP-PC i ICV-EUiA portaran al ple de juny una proposta del col·lectiu La Xesca que demana a l’Ajuntament que es posicioni a favor del casal de joves i de l’existència d’espais d’apoderament per al jovent de Sant Cugat. Les dues coalicions reivindiquen que aquest tipus d’iniciatives ‘revitalitzen’ els barris i fan una crida a denunciar l’especulació immobiliària.

La moció

que presentaran la CUP-PC i ICV-EUiA defensa que ‘bona part del jovent del teixit associatiu de la ciutat’ reivindica poder disposar d’un ‘espai de referència autogestionat’. A més, critica que l’edifici on s’ubica La Xesca feia vuit anys que estava tancat i que la gestora, Sòlvia, ‘no tenia cap intenció de desenvolupar-hi un projecte’. La portaveu cupaire, Núria Gibert, assegura que ‘els veïns no volen que marxi’ La Xesca i resumeix així el sentit de la moció.

Declaracions

Núria Gibert

És interessant que l’Ajuntament doni suport a iniciatives sense ànim de lucre que revitalitzen els barris. També cal denunciar l’especulació.

Gibert ha reconegut que no esperen que el govern municipal doni suport al text però confien que serveixi per generar debat sobre els espais d’autogestió. La Xesca ha presentat un recurs

per anul·lar la sentència

que dictamina que el col·lectiu ha d’abandonar l’espai okupat.