Clara Ponsatí, Abigail Monells i Mar Vidal, a la llista de JuntsXCat per Barcelona

ponsati-monells.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard

ACN

Agència Catalana de Notícies

Llegir-ne més
ACN

Agència Catalana de Notícies

Llegir-ne més
17/11/17 a les 21:53h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Política

La consellera cessada i exiliada a Bèlgica, la santcugatenca Clara Ponsatí, va de número 3 per Barcelona a la llista de Junts per Catalunya, liderada pel president destituït Carles Puigdemont. La santcugatenca està acusada, juntament amb Puigdemont i els altres consellers cessats a Brusel·les, de rebel·lió, sedició, malversació de fons, prevaricació i desobediència a l’autoritat. Aquest divendres el jutge belga ha decidit ajornar fins al 4 de desembre la vista sobre la seva extradició. Al número 30, figura Abigail Monells, i al 69, Mar Vidal, també santcugatenques.

Ponsatí ha estat professora a universitats com Georgetown, Minnesota, Toronto i Saint Andrews, a més de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Els seus camps de recerca han estat la teoria de jocs, la negociació i la resolució de conflictes. També va dirigir el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) entre el 2006 i el 2012, i ha publicat articles acadèmics i llibres sobre economia. La consellera d’Ensenyament cessada ha estat membre del Secretariat Nacional de l’ANC des del maig del 2016, càrrec al qual es va presentar com a candidata santcugatenca i al qual va renunciar quan va entrar al govern. A les últimes eleccions al Parlament va ser suplent a la llista de Barcelona de Junts pel Sí (JxSí).

Els altres noms

L’expresident del Parlament Joan Rigol tancarà candidatura de Junts per Catalunya (JxCat) per Barcelona a les eleccions del 21-D. Així, la llista per Barcelona la liderarà Puigdemont, amb l’expresident de l’ANC Jordi Sànchez de 2, seguit de Ponsatí. Els consellers empresonats Jordi Turull i Josep Rull ocupen els llocs 4 i 6, mentre que la directora de la Institució de les Lletres Catalanes, Laura Borràs,

va al número 5. De 7 hi figura un altre conseller destituït, Joaquim Forn, i de 8 el director de RAC1, Eduard Pujol. El titular de Cultura cessat, Lluís Puig, va de número 2 per Girona.