El Consell de Ciutat emplaça l’equip de govern a crear més espais culturals a la ciutat si vol dotar d’entitat en aquest àmbit
La sessió del consell d’aquest dimecres ha exposat les línies estratègiques del Pla d’Internacionalització que, a punt de finalitzar la primera fase, encara té 15 dies per recollir aportacions. El pla explorarà els camps potencials de Sant Cugat en termes de projecció exterior: coneixement i innovació, esport i benestar, els valors i la inclusió social, i la cultura i la música. Un treball que es traduirà en un paquet d’accions on destaquen la creació d’un web en anglès, la creació d’una xarxa d’ambaixadors i l’impuls de la candidatura com a ciutat europea de l’esport. Els assistents han valorat les bondats del pla però, alguns com ERC-MES i ICV-EUiA, també esperen que la iniciativa no quedi en una declaració de bones intencions; mentre que Cs confia que el web tingui versió en castellà. La queixa més elevada ha vingut del sotspresident del consell, Eduard Jener, que ha lamentat la diagnosi no consideri aspectes com la poca sortida del Museu del Tapís, l’absència d’una Sala B
o els minsos fruits del Pla Director de Música Clàssica.
Eduard Jener
La tinenta d’alcalde de Promoció Econòmica, Innovació i Govern Obert, Joana Barbany, ha sortit al pas de les crítiques subratllant els bons indicadors en ubicació, captació de talent i qualitat de vida de Sant Cugat per fer el salt internacional.
Joana Barbany
Unes excel·lències que prèviament havia posat de manifest el redactor de la diagnosi del pla, el consultor Agustí Fernàndez, que ha situat com un ‘handicap’ del pla el context polític actual del país. Altres febleses del DAFO efectuat són la manca d’estructures i instruments de promoció en processos d’internacionalització. L’aprovació inicial del pla serà al ple de desembre.

