Un any més, Sant Cugat ha viscut un Ball de Gitanes multitudinari que ha fet petita la plaça d’Octavià. Enguany, uns 360 ballarins i ballarines, trenta més que l’any passat, han donat forma a la dansa tradicional, que no es planteja canviar d’emplaçament. Tot i que l’organització opina que la festa està arribant al seu sostre, creu que la prioritat actual ha de ser consolidar totes les franges d’edat del ball. Alguns dansaires, però, també veurien amb bons ulls un canvi d’ubicació, així com també poder fer més assajos en aquest emplaçament. Durant el ball d’enguany també s’ha reivindicat la ‘llibertat dels presos polítics’.
En declaracions a Cugat.cat, el membre de la comissió organitzadora Julià Mestieri opina que el ball encara pot créixer a la plaça d’Octavià i que el repte actual és consolidar totes les franges d’edat de la dansa.
Julià Mestieri
Entre els dansaires també hi ha divergències d’opinions en relació amb canviar d’emplaçament. Alguns opinen que s’ha de trobar una nova fórmula perquè la festa pugui seguir creixent i els dansaires puguin ballar còmodament. Altres, en canvi, consideren difícil trobar un lloc tan bonic com la plaça d’Octavià i creuen que la prioritat ha de ser poder assajar en condicions.
Dansaires
Altres dansaires posen l’accent en la festa, que consideren una gran virtut de la ciutat.
Dansaires
Sant Cugat va recuperar el Ball de Gitanes fa més de deu anys.

