La CUP-PC vol que l’Ajuntament demani un informe a la Sindicatura de Comptes perquè s’actualitzi l’ús de recursos del Fons de Patrimoni del Sòl i Habitatge (FPSH) i que es millori el seguiment que se’n fa. Els anticapitalistes ho defensaran amb una moció al ple d’aquest mes després de detectar ‘irregularitats’ en el funcionament del fons, com el fet, asseguren, que no registra la comptabilitat financera d’operacions d’adquisicions de béns. El text pretén millorar els mecanismes del FPSH, que s’ha de nodrir d’aportacions percentuals d’operacions immobiliàres privades per garantir, entre d’altres, l’habitatge públic.
El grup municipal s’ha adreçat a la Sindicatura de Comptes per aconseguir una diagnosi del FPSH. Aquest organisme assegura que l’Ajuntament ‘no ha regulat directrius, instruccions o normes internes per gestionar i controlar el fons, malgrat la obligatorietat per llei des de 2004’. La portaveu cupaire, Núria Gibert, ha explicat que garantir el bon funcionament del FPSH suposaria una millora en la distribució de la riquesa del municipi.
Núria Gibert
La moció recorda que els recursos del fons no es poden destinar a finançar ‘despeses corrents’, sinó només a aquelles que garanteixin l’accés a un habitatge digne i de qualitat. El text recorda que FPSH pot aconseguir béns de l’alienació de terrenys, de la construcció onerosa de drets de superfície sobre aquests, de la substitució de sòl de cessió obligatòria i gratuïta pel seu valor en metàl·lic o del cobrament de sancions derivades d’infraccions urbanístiques.

