ERC-MES vol que Sant Cugat exigeixi la ‘posada immediata en llibertat dels presos polítics’. La formació ho demana en una moció que presentarà al ple d’aquest mes on també insta el plenari a reivindicar que es garanteixin els drets polítics, ciutadans i humans ‘dels polítics a l’exili’ sense que s’hagin de sotmetre a cap judici ‘pel seu lliure exercici polític’. La proposta arriba després que s’hagi desestimat
El text dels republicans també lamenta la situació de ‘judicialització de la política’ i demana que es defensi ‘la dignitat i la sobirania de les institucions catalanes’. Ho ha explicat a Cugat.cat la portaveu del grup municipal, Mireia Ingla.
Mireia Ingla
En aquest sentit, també insisteix en la necessitat de defensar els drets polítics dels diputats, el govern i els representants de la societat civil. Els independentistes aprofiten per fer una crida a la mobilització ‘pacífica, democràtica, massiva i transversal en defensa dels drets civils i polítics’ i a donar suport a l’Espai Democràcia i Convivència. El grup municipal també reclama el compromís de l’Ajuntament a no assistir a cap acte on hi hagi càrrecs del govern de l’Estat ni a convidar-los a cap acte institucional mentre hi hagi ‘presos polítics’.

