El govern espanyol es compromet a reprendre les obres de l’enllaç entre l’A-2 i l’AP-7

L'executiu, però, no es compromet amb cap data per l'inici de les obres, que s'allargaran 15 mesos

170314-enllac-ap2-ap7.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard

ACN

Agència Catalana de Notícies

Llegir-ne més
ACN

Agència Catalana de Notícies

Llegir-ne més
24/07/18 a les 15:58h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Política

La delegada del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, ha assegurat aquest dimarts que abans de finals d’any es reprendran les obres de l’enllaç de l’autovia A-2 amb l’autopista AP-7, gairebé finalitzades però aturades des de fa sis anys. Cunillera, durant una reunió amb els alcaldes de Castellbisbal, Martorell, Molins de Rei, Pallejà, El Papiol, Sant Andreu de la Barca i Sant Cugat, ha evitat donar una data concreta per a l’inici de les obres però sí que ha explicat que s’allargaran uns 18 mesos.

Davant les queixes dels batlles que afirmen sentir-se menystinguts per la manca d’informació per part de l’Estat, Cunillera els ha respost que el nou govern espanyol és “col·laborador i dialogant” i s’ha compromès a mantenir un fil directe de comunicació amb els ajuntaments. L’alcaldessa, Carmela Fortuny, ha lloat la celeritat amb què Cunillera ha atès els batlles i s’ha mostrat satisfeta amb els acords als quals s’han arribat.

Declaracions

Carmela Fortuny

De la reunió hem extret, no una data concreta de la continuïtat de les obres, que no se’ns ha concretat en data però sí en anys i, per tant, a finals de 2018 es reprendran les obres.

Fortuny ha aprofitat la trobada per pressionar el govern espanyol per abordar la instal·lació de pantalles acústiques

al barri de Mas Gener de Mira-sol. Les obres per a la construcció d’aquest enllaç, que comunicarà el Vallès amb el Baix Llobregat, van començar al desembre de 2006 i el projecte inicial preveia la construcció d’una carretera de 2,4 quilòmetres. La primera aturada dels treballs va ser al 2010 per les retallades pressupostàries derivades de la crisi econòmica i des de llavors ha avançat amb dificultats. L’objectiu és connectar les dues vies amb un viaducte de 850 metres a una zona per la que passen cada dia més de 200.000 vehicles. La connexió, per la que està previst que cada dia passin 40.000 vehicles, evitaria fer una volta de 12 quilòmetres per carreteres comarcals.