Oferir fórmules i models d’emprenedoria en un context ‘glocal’ per fomentar pensar globalment i actuar localment ha estat l’objectiu de
Ramon Talamàs, president de la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa, coorganitzador de la iniciativa amb l’Ajuntament, considera clau que els emprenedors no només valorin el mercat local sinó que també tinguin un ull posat en l’internacional. Segons Talamàs, però, tot això només pot passar si les infraestructures dels territoris on estan establerts les acompanyen per poder tirar endavant la seva activitat econòmica. Els agents econòmics insisteixen que en tot aquest camí és indispensable l’ajuda i acompanyament de l’administració pública, també la dels ajuntaments, com la més propera a l’emprenedor. I des de Sant Cugat es té clar que s’ha d’apostar per les noves idees i treballar conjuntament amb el sector privat, com ha explicat l’alcaldessa, Mireia Ingla, la qual aposta per convertir-se ‘en un referent també en l’àmbit de l’emprenedoria femenina’. Un dels casos que s’han donat a conèixer durant la jornada és el de l’èxit empresarial Robin Hat, que fabrica casquets de quiròfan amb dissenys d’allò més originals i que els ha permès en només quatre anys passar de vendre en un mercat local a ser presents arreu del món, des d’Europa fins a l’Àsia i, fins i tot, a Austràlia. Un dels seus fundadors, Javier Garrido, ha explicat que ells van tenir clar ‘des del primer minut’ que havien de sortir fora i exportar per poder avançar. L’11a edició de la jornada ha ofert també un panell d’experiències empresarials moderat per CaixaBank i activitats de networking.

