L’Ajuntament manté l’aposta per l’
Les actuacions de connexió amb altres zones de la ciutat, com el Parc Central, Can Mates, can Domènech, Volpelleres, La Floresta i Valldoreix, són accions a ‘curt i mitjà termini’, com ha explicat el regidor de Mobilitat José Gallardo i la majoria no requereixen de grans actuacions urbanístiques. L’aposta per l’anella verda, segons ha explicat l’alcaldessa, Mireia Ingla, forma part d’un conjunt de mesures que l’acompanyaran, entre les quals destaquen la Zona de Baixes Emissions (ZBE), la nova ordenança de bicicletes i patinets que s’aprovarà aquest dilluns al ple i un nou pàrquing dissuasori que complementi el de Can Magí ‘a l’altra banda de la ciutat’. Tot plegat, amb l’objectiu de transformar la mobilitat del centre de la ciutat i especialment de l’eix format pel carrer de Francesc Moragas i l’avinguda de Rius i Taulet per on, segons un estudi realitzat per tècnics municipals, un 80% dels cotxes que hi passen tenen alternatives de mobilitat i no caldria que travessessin el centre de la ciutat. La nova ordenança de bicicletes i patinets servirà també per reforçar ‘la seguretat’ dels qui es decideixen per aquest mètode de transport, segons ha explicat Gallardo, que ha argumentat que aquests canvis al centre urbà van en la línia dels que s’han fet en grans ciutats com Barcelona o París.
Ajustos al projecte actual
Així quedarà la xarxa ciclable de Sant Cugat
Plànol de mobilitat en bicicleta / Foto: Ajuntament

