L’Ajuntament de Sant Cugat ha posat en marxa el Pla d’Impuls als Barris, una iniciativa per facilitar la comunicació i la participació del veïnat d’arreu de la ciutat. El nou pla té quatre eixos d’accions principals: donar a conèixer els consells de barri; ajudar la ciutadania a identificar quin és el seu consell; facilitar la informació dels consells de barri al veïnat amb dos nous canals (butlletins digitals i canals de Telegram); i fomentar la participació i el treball comunitari de cada districte. A més dels nous canals de comunicació, també es posarà en marxa un nou servei d’acció comunitària i es dotarà d’una nova imatge cada consell per crear “un sentiment de pertinença”.
Un dels punts forts d’aquest pla és el nou servei d’acció comunitària, que pretén promoure la cohesió i fer un seguiment de totes les accions, projectes i programes que es fan a cada barri, mantenint un contacte directe entre l’ajuntament i els agents dels barris. El regidor de Participació i Barris, Marco Simarro, ha explicat que es tracta d’un servei que ha de servir per “acompanyar” el veïnat i la comunitat activa de cada zona.
Nous canals de comunicació
Una altra novetat és la creació dels nous canals de comunicació. Pel que fa als butlletins digitals, el veïnat de cada barri es podrà subscriure a través de diferents vies: portal de transparència decidim.santcugat.cat, des de la web municipal santcugat.cat
o mitjançant el formulari directe. L’altra eina per a la comunicació són els canals de l’aplicació mòbil de missatgeria Telegram, on cada barri tindrà el seu canal propi. SUBSCRIU-TE AL BUTLLETÍ DIGITAL DEL TEU CONSELL DE BARRI AQUÍ
Nova imatge
Per últim, cada consell de barri tindrà una nova imatge, totes creades a partir dels elements més representatius de cada barri, i es faran servir a diferents parets públiques amb l’objectiu, segons l’equip de govern, de “crear un sentiment de pertinença”.

