Els infants sahrauís disposen d’una llar a Sant Cugat mentre reben els tractaments mèdics que no pot atendre el sistema hospitalari dels campaments de refugiats d’Algèria. L’Ajuntament ha signat un conveni de col·laboració amb l’associació Sant Cugat amb el Poble Sahrauí (SCAPS) per acollir un màxim de vuit nens i nenes de vuit a 16 anys en aquest pis de Promusa a Volpelleres, on també disposaran de monitors permanents que els faran de referent. De moment, ja hi ha quatre infants sahrauís residents, els quals rebran escolarització a la ciutat d’aquí a pocs dies.
L’Ajuntament es compromet, amb aquest acord, a acollir nou infants durant els mesos d’estiu, amb el projecte Vacances en Pau; a garantir un àpat diari als infants de l’escola bressol Tarbia Kalil Ibrahim Aimar, i a evacuar i rebre a la ciutat infants amb necessitats mèdiques que no poden ser tractats als campaments d’Algèria. L’àrea de Cooperació ha destinat gairebé 100.000 euros per a aquest projecte, que tindrà durada el 2010 i el 2011. La coordinadora de l’entitat Sant Cugat amb el Poble Sahrauí (SCAPS), Neus Bosch, explica les característiques del pis.
Neus Bosch
L’alcalde, Lluís Recoder, ha visitat el pis durant la signatura del conveni.
Lluís Recoder
Sant Cugat compta amb el segon pis de Catalunya destinat als nens i nenes sahrauís. El delegat del Front Polisari a Catalunya, Oulat Moussa, ha expressat la seva satisfacció durant la visita i ha posat èmfasi en la ‘gran col·laboració’ que reben de la nostra ciutat. Sant Cugat amb el Poble Sahrauí es reunirà demà amb la comissió de matriculació de la ciutat per acordar les escoles que acolliran els quatre infants que resideixen al pis mentre resten a l’espera de rebre els tractaments mèdics que necessiten.

