L’avinguda del Baixador ha estat l’eix que ha centrat els dubtes i inseguretats de la majoria d’assistents al consell de barri extraordinari de Mira-sol que s’ha celebrat aquest dijous. La trobada ha comptat amb el tinent d’alcalde de Mobilitat, Jordi Puigneró, que ha explicat els principals punts del Pla de Mobilitat Urbana (PMU). Puigneró ha aclarit que l’avinguda del Baixador no serà una via ràpida, i s’ha mostrat esperançant que la redacció del projecte es pugui iniciar abans d’acabar la legislatura. Amb tot, els veïns han mostrat encara els seus dubtes sobre el futur de l’avinguda del Baixador quan estigui lliure de torres d’alta tensió.
Les principals actuacions que contempla el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) a Mira-sol són la construcció d’un aparcament al CAP Turó de Can Mates, augmentar els carrils bici entre el barri i de connexió amb el centre, millorar els recorreguts de les línies d’autobús urbà perquè tinguin més passatgers i crear més zones de pas que travessin les vies del tren per millorar la connexió del barri. Amb tot, una de les principals preocupacions del veïnat és el futur de l’avinguda del Baixador un cop estigui lliure de torres d’alta tensió, ja que temen que aquesta via es converteixi en un carrer de circulació ràpida. El membre de la junta de veïns de la Capella de Sant Joan, Antonio Martín, i la vocal de l’Associació de Veïns de Sant Joan de Mira-sol Imma Valderrama han coincidit a dir que els ha quedat clar que no serà una autopista, però han mostrat el seus dubtes sobre el futur de la via.
Jordi Puigneró
Puigneró ha assegurat que el disseny final d’aquest carrer es decidirà amb el consens dels veïns però ha confirmat que no es tractarà d’una via ràpida.
Martín / Valderrama
El termini d’al·legacions al Pla de Mobilitat Urbana finalitza divendres de la setmana vinent.

