Prop de 300 espectadors han gaudit aquesta setmana del cicle ‘A teló obert’, una iniciativa de la companyia Teatre a l’Ombra per apropar clàssics teatrals amb representacions gratuïtes i a l’aire lliure sense escenografia, luminotècnia ni amplificació. El turó de Can Mates ha estat l’escenari de la darrera de les tres funcions del clàssic de William Shakespeare ‘Somni d’una nit d’estiu’.
El president de l’associació Teatre a l’Ombra, Josep Sala, assegura que els clàssics tenen unes característiques idònies per ser representats a l’aire lliure.
Josep Sala
Tenen generalment un argument molt assequible, expliquen històries senzilles i vigents i això els fa perfectes per aquest tipus d’activitat.
Sala, a més, ha explicat que l’experiència del cicle ha estat ‘molt bona’ malgrat els imprevistos que poden sorgir en una representació d’aquest tipus.
Josep Sala
Es pot tenir algun imprevist derivat de l’espai o de la climatologia o de gent que passa pel fet de ser un espai públic. Malgrat això, l’experiència ha estat molt bona i la gent s’ho ha passat molt bé.
Aquesta versió de ‘Somni d’una nit d’estiu’ s’ha representat aquesta setmana, a més del Turó de al Can Mates, al Claustre del Monestir i al Torrent de Ferrussons i la voluntat de la companyia és repetir l’any que ve amb un altre clàssic.