L’escriptor, traductor d’àrab i professor de la UAB Hesham Abu-Sharar descarta que hi hagi solucions immediates al conflicte entre palestins i israelians, però aposta perquè s’apliquin totes les resolucions de les Nacions Unides com l’única via per aconseguir la pau. Ho ha dit aquest dimarts en una conferència dirigida als alumnes de primer i segon d’ESO de l’escola Thau.
‘Israel i Palestina. El camí cap a la pau i la convivència’ és el títol del cicle de conferències organitzades per l’escola Thau en motiu del Dia Escolar de la No Violència i la Pau. Aquest dimarts l’escriptor àrab Hesham Abu-Sharar ha donat una classe d’història als alumnes d’entre 12 i 14 anys, on ha exposat les causes i les reivindicacions del poble palestí. En declaracions a Cugat.cat, Abu-Sharar ha destacat la importància d’aquestes xerrades.
Hesham Abu-Sharar
Abu-Sharar afirma que és realista i que creu que la pau només s’aconseguirà si s’apliquen totes les resolucions del Consell de Seguretat de l’ONU. Tot i que no veu que hi hagi una solució immediata, Abu-Sharar ha exposat dues possibles sortides del conflicte.
Hesham Abu-Sharar
L’objectiu d’aquestes conferènceis és fer arribar als estudiants una visió contrastada del conflicte arabo-israelià. Dijous tindrà lloc la segona xerrada, a càrrec del periodista i escriptor Vicenç Villatoro.

