‘Agrilogística Fitness’, una reflexió sobre el rendiment al Museu de Sant Cugat

La inauguració tindrà lloc aquest dijous, 25 de setembre, a les 18.30 h, a càrrec de l'artista, Joana Capella

'Camp de pagesos de ciutat, barri del Calderí, Mollet del Vallès', de Joana Capella / Foto: Coche Ortega
-->
Enllaç copiat al clipboard

Redacció

Serveis Informatius de Cugat Mèdia

Llegir-ne més

Serveis Informatius de Cugat Mèdia

Llegir-ne més
24/09/25 a les 06:00h
 |  1 minut de lectura
Secció: Cultura

El paradigma contemporani del rendiment, que afecta tant el cultiu dels aliments com el cultiu del propi cos, és el tema central de l’exposició ‘Agrilogística Fitness’, de Joana Capella. La mostra, que es pot visitar fins al 8 de desembre a la Sala Pere Ferrer del Museu del Monestir, s’inaugura aquest dijous, a les 18.30 h.

El projecte, seleccionat a la convocatòria Projecte d’art contemporani 2025 del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Sorea, consta d’una instal·lació realitzada a través del treball escultòric i la producció visual i sonora, que busca el diàleg entre el món esportiu i l’agrícola a través del concepte de l’esforç.

Segons explica l’autora, el concepte d’agrilogística fa referència al sistema que estructura l’explotació de la terra per la producció d’aliments, i que busca el màxim rendiment de tots els processos que engloba. D’altra banda, la paraula anglosaxona ‘fitness’, prové de ‘fit’, que fa referència a encaixar i, en l’àmbit esportiu, es refereix a aquelles pràctiques que tenen l’objectiu de perfeccionar la forma física i millorar les capacitats. Per tant, totes dues pràctiques, l’agrilogística i el fitness, tenen l’objectiu de cercar la millora de les capacitats d’explotació i treball dels cossos (humans i no-humans) que hi prenen partit.