Els Mossos d’Esquadra han explicat a Cugat Mèdia que investiguen diversos robatoris en trasters de comunitats de veïns de Volpelleres i dues temptatives de robatori amb força en vehicles a Can Mates. El cos policial considera que es tracta de fets puntuals, descarta que es pugui parlar d’una onada de robatoris a Sant Cugat i assegura que la situació està controlada.
A Volpelleres, les entrades als trasters es van produir el 26 de juliol. Els Mossos tenen constància de quatre denúncies presentades per propietaris, tot i que els casos serien superiors. El cos policial no ha concretat el nombre total de trasters afectats ni la finca o les finques del barri on es van produir els fets.
Pel que fa a Can Mates, els Mossos han confirmat a Cugat Mèdia dues temptatives de robatori amb força en vehicles al carrer de Josep de Peray. Un dels cotxes estava estacionat dins del pàrquing d’una comunitat de veïns i l’altre es trobava al carrer.
Un dels veïns afectats ha facilitat a aquest mitjà imatges on es poden observar les marques provocades en intentar forçar un dels vehicles. En el moment de la consulta, la denúncia encara no constava formalment als Mossos, tot i que l’afectat havia comunicat que es dirigia a comissaria per presentar-la.
Els Mossos mantenen obertes investigacions pels diferents fets. El cos policial no ha confirmat que els casos de Volpelleres i Can Mates estiguin relacionats entre ells ni amb els dos robatoris amb força coneguts aquesta setmana a Mira-sol, un en un habitatge i un altre en una zona de trasters.
Els Mossos descarten una onada de robatoris i insisteixen a denunciar
Malgrat els diferents avisos coneguts durant els últims dies, els Mossos insisteixen que es tracta de fets puntuals i que les dades de què disposen no apunten a un augment dels robatoris amb força a Sant Cugat. El cos policial assegura que aquest tipus de delicte és una de les seves màximes prioritats a la ciutat i que s’hi treballa durant tot l’any.
Els Mossos també remarquen la importància de presentar denúncia davant de qualsevol robatori o intent de robatori, encara que no s’hagi pogut sostreure res o els danys ocasionats semblin menors. Les denúncies permeten tenir constància de tots els casos, relacionar possibles fets i avançar en les investigacions.
Coincidint amb les vacances d’estiu, el cos policial recorda la necessitat d’extremar les mesures de seguretat en habitatges, pàrquings i trasters. Entre les recomanacions hi ha la de comprovar que portes i accessos quedin ben tancats, no deixar objectes de valor visibles dins dels vehicles i avisar el 112 davant de persones o moviments sospitosos.
