El Teatre-Auditori acull aquest divendres la representació de ‘European House. Pròleg d’un Hamlet sense paraules’, d’Àlex Rigola. El muntatge, amb un decorat que simula una casa de tres pisos construïda pel taller d’escenografia del Centre Cultural, convida a observar en temps real la vida d’una família burgesa i a reflexionar sobre la comunicació, la vida i la mort.
L’espai escènic -una casa de tres pisos seccionada per la meitat- és el veritable origen del muntatge, que pel seu argument i els seus personatges podria ser un possible pròleg a ‘Hamlet’, l’obra més coneguda de Shakespeare. L’espectador observa en temps real la vida d’una família europea de classe alta que s’enfronta a la mort del pare. El creador i director de l’obra, Àlex Rigola, defineix el muntatge com un ‘exercici de voyeurisme’ per a l’espectador.
Àlex Rigola
Els actors -entre els quals hi ha Pere Arquillué, Joan Carreras i Sandra Monclús- es troben ‘aïllats’ a l’interior de l’escenografia, amb una ‘quarta paret’ real que els tanca a l’interior de la casa. D’aquesta manera, els intèrprets tenen una aparent intimitat i no veuen ni senten les reaccions del públic. El muntatge no té text i s’ambienta amb una ‘partitura’ de sorolls domèstics amplificats. El decorat és una casa de tres pisos, de més de 7 metres d’alçada i amb un total de 8 habitacions. L’escenografia és obra del taller del Teatre-Auditori de Sant Cugat. El director de l’equipament municipal, Pep Tugues, parla de les característiques del decorat.
Pep Tugues
L’espectacle ‘European House’ arribarà aquest divendres al Teatre-Auditori, abans d’estrenar-se al Lliure. És una coproducció del Teatre Lliure i Temporada Alta, amb la col·laboració del Teatre-Auditori de Sant Cugat.

