Aquests són els guanyadors dels Premis Sant Cugat de l’Any 2025

La gala tindrà lloc dijous, 12 de març, a les 19 hores, al Teatre-Auditori Emma Vilarasau Sant Cugat

Els premis són una creació exclusiva de l'escultor local Pep Codó / Foto: Ajuntament
-->
Enllaç copiat al clipboard

Redacció

Serveis Informatius de Cugat Mèdia

Llegir-ne més

Serveis Informatius de Cugat Mèdia

Llegir-ne més
25/02/26 a les 13:00h
 |  4 minuts de lectura
Secció: Societat

El jurat dels Premis Sant Cugat de l’Any 2025 ha dictat el seu veredicte. Segons recull l’acta de la reunió del jurat, les persones i entitats premiades són el Col·legi Pureza de María, l’escola Ferran i Clua i les Escoles Universitàries Gimbernat, amb un premi conjunt pels 50 anys. Les entitats Esbart Sant Cugat, Club Petanca Sant Cugat, Coral Sant Cugat (CMSC) i voluntaris de la Unió Ciclista Sant Cugat també seran reconegudes, juntament amb noms com la cineasta Judith Colell, l’artista Maria Fabre i l’astrònom Joan Miquel González. En l’àmbit del comerç, Carnisseria Corral tindrà guardó per celebrar el centenari. L’empresari de la comunicació i fundador de Ràdio Sant Cugat, Ramon Grau, serà Premi Extraordinari a tota una trajectòria.

Els premis es lliuraran el pròxim dijous, 12 de març, a les 19 hores, al Teatre-Auditori Emma Vilarasau Sant Cugat, en un acte conduït per l’actor, humorista i imitador Pep Plaza, i per la periodista local, Ester Castanyer. L’acte gaudirà de l’actuació de l’Orquestra Diletant de Catalunya, que farà la tradicional interpretació de l’Himne de Sant Cugat. La veu de l’himne la posaran els cantaires de la Coral l’Harmonia de Valldoreix. Per aquesta ocasió, Toni Xuclà ha fet una adaptació inèdita.

Les persones o col·lectius guardonats amb els premis Sant Cugat de l’Any 2025 rebran una peça artística exclusiva creada per l’escultor santcugatenc, Pep Codó. Les invitacions gratuïtes per assistir a l’acte de lliurament dels Premis es podran recollir a partir del dijous, 26 de febrer, a les taquilles i al web de Teatre-Auditori i a l’Oficina de Turisme.

Els premis es podran veure en directe a www.cugat.cat i en diferit per Cugat tv a laXarxa+ el dia següent a les 22 hores.

Aquest és l’argumentari de la Comissió de Premis per elegir els premiats.

  • Col·legi Pureza de María. El centre va començar l’activitat a Barcelona. El curs 1974-1975 va ser el primer a Sant Cugat, amb més de 200 alumnes. El 2025 va commemorar 50 anys.
  • Escola Ferran i Clua. Durant mig segle, l’escola Ferran i Clua de Valldoreix ha estat un referent en l’educació de Sant Cugat. L’any 2025 va celebrar el 50è aniversari.
  • Escoles Universitàries Gimbernat. El centre prepara professionals amb un impacte directe en la salut, la tecnologia i la qualitat de vida. La institució manté un vincle actiu amb la ciutat.
  • Esbart Sant Cugat. Referent en la preservació, difusió i renovació de la dansa tradicional catalana, combinant equilibradament el respecte per l’arrel cultural amb una mirada contemporània i creativa.
  • Club Petanca Sant Cugat. Promociona aquest esport tant en l’àmbit masculí com femení. Pioner en l’esport de la petanca a Sant Cugat, el club participa activament en la vida social i cultural.
  • Coral Sant Cugat. Formada per amants de la música polifònica, de la música popular de muntanya i de la música tradicional catalana. Secció del Club Muntanyenc, la coral promou la participació, la formació i el gaudi de la música.
  • Judith Colell. Directora santcugatenca de cinema i presidenta de l’Acadèmia del Cinema Català. Ha dirigit ‘Nosaltres’, ‘53 dies d’hivern’, ‘Elisa K’ i la recent ‘Frontera’, premi Gaudí al millor film en català.
  • Maria Fabre. Directora i fundadora de l’escola Pou d’Art. L’any passat va presentar l’exposició Art i Educació. La mostra és una reflexió profunda sobre el paper de l’art com a eina pedagògica i de canvi social. El 2025, Fabre va ser reconeguda internacionalment amb la selecció d’una de les seves obres per a l’exposició Eterno Desiderio, celebrada al prestigiós Palazzo del Broletto de Como (Itàlia
  • Voluntaris de la Unió Ciclista Sant Cugat pel projecte “En bici sense edat”. Iniciativa social i comunitària que promou la inclusió, el benestar emocional i la lluita contra la soledat no desitjada de persones grans o amb mobilitat reduïda mitjançant passejades en tricicle.
  • Joan Miquel González. Astrònom santcugatenc, estudiant de Física de la UB vinculat a la Societat Astronòmica de Sabadell (AAS). L’any 2025, va ser un dels primers a captar imatges del cometa interestel·lar 31/ATLAS.
  • Carnisseria Corral. L’any 2025 van celebrar el centenari. Comerç nascut al Mercat Pere Sant, va canviar d’ubicació per instal·lar-se de manera definitiva al Mercat de Mira-sol. Un negoci familiar que viu la quarta generació i que ha anat heretant el vincle amb els clients.
  • Ramon Grau, Premi Extraordinari Sant Cugat a tota una trajectòria. El 1982 va fundar Ràdio Sant Cugat de la qual va ser el primer director. L’any 1989 va engegar la primera etapa de l’emissora com a ràdio municipal, avui Cugat Mèdia. L’any 1985 va fundar el setmanari Tot Sant Cugat. Va impulsar els premis Santcugatenc de l’any, precursors dels premis Ciutat i Sant Cugat de l’Any. Va fundar l’empresa Totmedia Comunicació i va editar el Diari de Sant Cugat. Fou fundador i primer president de l’Associació Catalana de la Premsa Gratuïta i és l’actual president de l’AMIC.