A Sant Cugat hi ha empreses que tancaran aquest 2020 amb beneficis, malgrat la pandèmia. ToGrowfy, ubicada a EsadeCreapolis, n’és un exemple. Especialitzada en serveis d’externalització per a Pimes, ToGrowfy es converteix en el departament financer de les empreses mitjançant la figura d’un gestor i d’una solució digital pròpia. Des de 2015 desenvolupen i crea eines digitals pròpies per a oferir els serveis als seus clients, cosa que els ha permès continuar treballant sense cap obstacle des de l’inici del confinament.
La seva fundadora i gerent, Argelia Garcia, explica a Cugat Mèdia quin ha estat el factor clau aquest 2020: “Nosaltres sempre hem estat una empresa digital, sempre hem treballat sense moure papers. En els diversos núvols, tenim una plataforma compartida amb els clients i sabem com ha de ser una administració digital”. A més, segons apunta Garcia, la digitalització “permet aportar certesa a un entorn que té un nivell d’incertesa molt elevat, al qual ningú està acostumat”. La gerent de ToGrowfy assenyala que “la dada és la reina” i “aporta certesa”. Des de l’empresa constaten que gràcies a la digitalització de la gestió econòmica i financera d’una empresa, s’extreuen dades que, en ser analitzades, ajuden a prendre decisions de tot tipus: “Els propietaris d’una empresa es troben amb un dia a dia que destaca per una presa de decisions contínua, des de si es poden comprar un cotxe d’empresa, fins a si es pot obrir una nova línia de negoci”. Durant el confinament, l’empresa va aprofitar per crear una aplicació que permet als empresaris veure el pressupost amb la previsió de tancament des del mòbil en qualsevol moment. Garcia argumenta que, en període de pandèmia, s’ha de comptar amb un pla de contingència i s’ha de revisar el pressupost setmanal i mensualment. Així mateix, Garcia defensa que l’èxit empresarial no passa només per l’ús de l’última tecnologia. La gerent de ToGrowfy explica: “Bàsicament la clau està a posar al centre les persones i el benestar de les persones. S’han de poder desenvolupar professionalment i, alhora, aprendre a escoltar a les altres persones, els nostres clients, per entendre què necessiten. Si, a més, es poden relacionar en un món tecnològic, l’únic món cert que ara ens queda, ens trobem amb una recepta que no pot fallar mai”. La gerent de ToGrowfy apunta que el cost i la resistència al canvi són alguns dels obstacles als quals s’enfronten les empreses que volen digitalitzar-se. L’empresa constata que la transformació digital i una formació i adaptació contínues són bàsiques per a la supervivència de les empreses.

