El saló internacional de l’alimentació i begudes Alimentaria arrenca aquest dilluns al recinte Gran Via de Barcelona amb gairebé 4.000 expositors, entre els quals hi ha set provinents de Sant Cugat. Són African Tastes, Bureau Veritas, Cartobol, Divinos y Divinas, David McClellan Alaska Seafood, Snack Saludable i Kantar Worldpanel. És la 21a edició d’aquest saló biennal, l’última de les quals va aplegar més de 140.000 visitants.
Les companyies hi participen amb l’objectiu de promocionar la seva marca, establir vincles amb altres empreses i buscar nous clients. És el cas de Casual Fruit, que proposa un aperitiu a base de fruita liofilitzada. Ho ha explicat el seu cofundador, David Ferreres.
David Ferreres
Un altre aperitiu amb segell santcugatenc és Kubdu, comercialitzat per African Tastes, que proposa una recepta sud-africana de carn seca. Simón Fuster és el fundador d’aquesta iniciativa.
Simón Fuster
A banda del menjar, la del vi és una de les indústries amb més presència a Alimentaria i se li dedica gairebé un dels pavellons de la fira. Divinos & Divinas
es dedica a la importació de vins llatinoamericans, segons la seva directora, Karin Lundberg.
Karin Lundberg
Entre els visitants, Alimentria té cada any la presència de companyies importadores, distribuïdores i de catering. Però no tot passa directament pel paladar. Cartobol, afincada a Can Calopa, ofereix solucions per facilitar el trasllat i la comercialització de líquids, com vins i olis. Luis Ginjaume és el gerent d’aquesta empresa.
Luis Ginjaume
En l’entramat del saló, també hi troba lloc Kantar Worldpanel, una consultora d’investigació de mercats que aprofitarà la trobada per presentar un llibre sobre l’impuls de la marca per augmentar les vendes. Ho ha explicat el director del departament de consultoria, César Valencoso.
César Valencoso
Alimentaria celebra 40 anys en aquesta edició.

