L’Ajuntament fa una crida a tots els ciutadans i entitats perquè participin en el primer debat del Pla de Cultura de Sant Cugat, que se celebra aquesta tarda a 2/4 de 8 a la Casa de Cultura. La trobada obre el cicle de debats que abordarà la relació entre la cultura i diversos àmbits socials amb l’objectiu de consensuar les polítiques culturals dels propers 10 anys.
Avui arrenca la taula de debat ‘Cultura i Territori’ que dóna el tret de sortida al procés de participació ciutadana impulsat per l’Ajuntament amb l’objectiu de redactar un Pla de Cultura. En aquesta primera sessió es parlarà de temes com ara l’entorn urbà i natural com a espai cultural, la promoció de la ciutat o les maneres d’atraure turisme cultural a Sant Cugat. Segons la tinent d’alcalde de Serveis Personals, Àngels Solé, el Pla de Cultura ha de servir per definir el teixit cultural del nostre municipi:
Amb aquesta iniciativa, que comptarà amb la participació d’agents culturals del sector públic i privat, es pretén, en un primer moment, analitzar exhaustivament la situació de la cultura a la ciutat. En una segona fase d’aquest procés participatiu s’elaborarà un document que estableixi les necessitats i actuacions de l’Ajuntament pel que fa la cultura a la ciutat en els propers 10 anys. L’objectiu, segons l’alcalde, Lluís Recoder, és que el conjunt de la ciutat s’impliqui en la gestió del seu potencial cultural.
Totes les taules de debat se celebraran els dimarts i els dimecres des d’avui i fins el 4 de febrer a la Casa de Cultura a partir de dos quarts de vuit. Demà dimecres s’abordarà la relació entre cultura i societat. En aquest debat, que continuarà el dia 21, s’abordaran temes com el rol de les associacions en la vida cultural de la ciutat, els hàbits de consum de la població o la relació entre la cultura i la immigració. Les relacions entre cultura i memòria històrica i entre cultura i creació seran els altres dos temes d’aquesta primera fase de l’elaboració del Pla de Cultura de la ciutat.

