Bellaterra: més extensió, pitjors serveis

-->
Enllaç copiat al clipboard
14/01/26 a les 06:00h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Opinió

El debat sobre Bellaterra entra en una fase decisiva aquest 2026, i el govern de Sant Cugat ja ha dit que veu viable la integració a la nostra ciutat. Des del PSC ho tenim clar: no és comprensible voler annexar Bellaterra a una ciutat que avui té mancances de serveis i manteniment als seus propis barris.

La raó és simple i de sentit comú. Les demandes que han impulsat aquest procés (deixadesa, espai públic poc cuidat, falta de manteniment i d’inversions) són les mateixes que escoltem cada dia a Sant Cugat, especialment en barris com Les Planes o la Floresta. No és una crítica a Bellaterra: és la constatació que, si els nostres serveis municipals ja van tensats, afegir més territori només ho agreujarà.

Perquè incorporar Bellaterra no és un tràmit menor: són aproximadament 2,7 km² d’extensió i entre 20 i 25 km de voreres. Traduït: més carrers, més neteja, més reparacions, més zones verdes, més incidències… amb uns serveis que no donen l’abast. El resultat és previsible: Bellaterra no millorarà i Sant Cugat podria empitjorar, perjudicant sobretot els barris que ja avui se senten desatesos.

Tampoc hi ha motius econòmics de pes per a reformular el mapa de Sant Cugat. L’àmbit de Bellaterra és residencial, sense sector secundari o terciari que faci de motor econòmic. El govern assegura que és factible, però no adjunta cap informació sobre el cost que això suposaria per a la nostra ciutat.

I aquí apareix la contradicció política: el mateix alcalde que parla d’aturar el creixement de Sant Cugat avala ara una ampliació territorial de gran magnitud. En què quedem? Volen frenar el creixement o assumir més població, més extensió i més quilòmetres de carrers i voreres?

Per no parlar de les formes, la deslleialtat institucional i la poca transparència amb què Junts i ERC han gestionat l’assumpte. Tot plegat és un desgavell on Sant Cugat no té res a guanyar.

Des del PSC defensem una idea molt clara: abans de pensar en créixer, Sant Cugat ha de cuidar el que ja té. Hem de reforçar manteniment, neteja i cohesió entre barris. Hem d’ampliar serveis i cuidar als veïns i veïnes. La ciutat no necessita més extensió; necessita millors serveis.